Підручник з Біології і екології (рівень стандарту). 11 клас. Задорожний - Нова програма

Практикум

Практична робота 1

Тема. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування.

Мета: удосконалити вміння розпізнавати ознаки адаптованості організмів до середовища існування.

Обладнання та матеріали: малюнки та фотографії організмів із різних середовищ існування.

Хід роботи

1. Розгляньте малюнки та фотографії організмів і визначте, у якому середовищі живе кожний із них. Заповніть таблицю:

Характеристика

Зображення організмів

1

2

3

4

Назва організму

Середовище існування

Морфологічні адаптації

Фізіолого-біохімічні адаптації

Поведінкові адаптації

2. Підбийте підсумок роботи.

Практична робота 2

Тема. Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань.

Мета: закріпити знання про основні заходи профілактики інфекційних захворювань.

Обладнання і матеріали: додаткові матеріали щодо інфекційних захворювань та основних заходів профілактики для них, підручник, робочий зошит.

Хід роботи

1. Виберіть захворювання, для профілактики якого розроблятимете рекомендації.

2. За наданими матеріалами ознайомтеся з особливостями біології збудника, способами зараження та основними шляхами поширення інфекції.

3. Визначте, на яких етапах життєвого циклу збудника можна найбільш ефективно запобігти поширенню інфекції.

4. Враховуючи отриману інформацію, складіть рекомендації щодо найбільш ефективних заходів профілактики цього захворювання.

5. Підбийте підсумок роботи.

Практична робота 3

Тема. Оцінка екологічного стану свого регіону.

Мета: закріпити знання про способи оцінювання екологічного стану, докладно ознайомитися з екологічною ситуацією у своєму регіоні.

Обладнання і матеріали: додаткові матеріали щодо способів оцінювання екологічного стану та інформація про екологічний стан свого регіону, підручник, робочий зошит.

Хід роботи

1. Ознайомтесь із географічними характеристиками свого регіону та особливостями екосистем, які в ньому розташовані.

2. За наданими матеріалами ознайомтеся з інформацією про найбільш актуальні екологічні проблеми регіону та їхнім значенням для різних частин регіону.

3. Визначте, які з проблем створюють найбільшу загрозу для екосистем і населення регіону.

4. Враховуючи отриману інформацію, оцініть стан регіону з позиції екології.

5. Підбийте підсумок роботи.

Попередня
Сторінка
Наступна
Сторінка

Зміст