Всесвітня історія. Історія України. 6 клас. Мороз

Цей підручник можна завантажити у PDF форматі на сайті тут.

§ 27. Грецьке суспільство за поемами Гомера (практичне заняття)

1. Які наслідки мав прихід дорійців у Грецію?

На попередньому уроці ви дізналися, що наприкінці II тис. до н. е. в Грецію з півночі прийшли племена дорійців і захопили Середню Грецію та Пелопоннес. Культурний розвиток дорійців був значно нижчий, аніж ахейців. У них не було держави, не було писемності. Дорійці не вміли будувати кам’яних споруд, жили в напівземлянках. Створювалося враження, що після завоювання дорійцями греки розучилися будувати житла і фортеці з кам’яних блоків. Оскільки будівлі цього періоду були дерев’яними чи з необпаленої цегли, вони не збереглися.

Ремісничі вироби стали більш грубими, звелася нанівець торгівля. З епохи Ахейської цивілізації залишилися лише гончарний круг, техніка обробки металу, корабель з вітрилом, культура вирощування оливок і винограду. Відбулося повернення до родових відносин.

• Обговоріть у класі!

Які факти свідчать, що вторгнення дорійців призвело до різкого занепаду господарства та культури в Греції?

Таким чином, вторгнення дорійців призвело до різкого занепаду господарства та культури в Греції. Проте дорійці, на відміну від ахейців, уміли обробляти залізо. На зміну «героїчному» прийшов «залізний вік».

Період між 1100-800 рр. до н. е. історики іноді називають темними віками. Населення Греції втратило писемність, відтак не залишилося писемних джерел. А інші народи, наприклад єгиптяни, майже нічого не згадують про них. Про тогочасне життя можуть розповісти лише археологічні знахідки та поеми Гомера «Іліада» та «Одіссея», тому цей період в історії Греції називають також гомерівським.

• Об’єднайтеся в групи!

Кожна група досліджує один з аспектів життя греків у гомерівський період. За допомогою QR-кодів ознайомтеся з відповідним матеріалом та виконайте поставлене завдання. Дотримуйтеся пам'ятки щодо роботи в малих групах. Результати вашого дослідження представте однокласникам.

Завдання для І групи

http://bit.ly/2JRXnjc

Завдання для II групи

http://bit.ly/2HL7fc5

Завдання для III групи

http://bit.ly/2EHgjgk

ОЦІНІТЬ СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ ПІСЛЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

Завершіть речення: «Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася)... Зрозумів (зрозуміла)... Тепер я вмію...»