Зарубіжна література. Рівень стандарту. 11 клас. Волощук

Повторення та узагальнення вивченого

Теоретична розминка

  • 1. Що таке діалог культур і яку роль у ньому відіграють читачі?
  • 2. У чому полягає своєрідність німецького Просвітництва?
  • 3. Що вам відомо про жанр трагедії? Чи можна твір Й. В. Ґете, який ви прочитали, однозначно назвати трагедією?
  • 4. Розкажіть про ключові постаті та твори модерністської літератури.
  • 5. Які засоби комічного ви знаєте?
  • 6. Який твір і чому називають «романом у романі»?
  • 7. Назвіть основні ознаки авангардистського мистецтва.
  • 8. Охарактеризуйте основні течії в модерністській та авангардистській ліриці.
  • 9. Який період у російській літературі називають Срібною добою і чому?
  • 10. Сформулюйте теоретичні засади епічного театру.
  • 11. Що властиво антиутопійній поетиці?
  • 12. Твори яких письменників ХХ століття відобразили трагедію Другої світової війни?
  • 13. Назвіть провідні тенденції та представників прози другої половини ХХ ст.
  • 14. Які жанрові новації з'явилися в драматургії 1950-1960-х рр.?
  • 15. Порівняйте модернізм та постмодернізм як художні напрями.
  • 16. Яке враження про сучасну художню літературу у вас склалося після прочитання творів письменників — представників постмодерної доби?

Практикум

1. Упізнайте персонажів і вкажіть, з яких вони творів. Цей герой...

  • дописав фінал улюбленої книжки своєї дівчини;
  • працював над проектом повітряного млина;
  • викрав нічну сорочку в крамниці;
  • випав за межі людського світу й більше не міг працювати, аби утримувати батьків та сестру;
  • прагнув опанувати секрет рибальського ремесла;
  • жив у курнику та потерпав від людської безцеремонності;
  • пожертвував життям заради збереження полкової каси;
  • захоплювався темношкірим спринтером-чемпіоном;
  • вірив у добру людську природу й пожертвував життям заради морального закону, який проповідував;
  • працював над перекладом Євангелія від Івана;
  • тяжко скалічений війною, потрапив у стіни рідної гімназії;
  • жорстоко знущався над в'язнями концтабору й водночас писав зворушливі любовні листи;
  • пережив втрату дружини і приголомшив землю своїм співом.

Ця героїня...

  • навчилася читати за посібником гробаря;
  • загинула, аби врятувати мешканців незнайомого міста;
  • крала різні дрібнички й підкидала їх незнайомцям;
  • перетворилася на відьму, аби повернути кохану людину;
  • з 13 років хворіла на рак;
  • утратила всі земні почуття й забула про коханого;
  • відмовилася тікати з в'язниці й рятувати власне життя.

2. Упізнайте митців.

Цей (ця) письменник (письменниця)...

  • був завзятим мисливцем і рибалкою;
  • проголосив, що він письменник уже дві сотні років;
  • уперше вжив термін «холодна війна»;
  • не виправдав сподівань батька й не став комерсантом;
  • написав низку поезій під впливом вражень від подорожей Україною;
  • написав книжку, яка народилася із сімейної історії і присвятив її батькам;
  • отримав Нобелівську премію «За романи та оповідання, у яких фантазія та реальність, поєднуючись, зображують життя й конфлікти всього континенту»;
  • навчаючись у гімназії, відмовився вступати до гітлер'юґенду;
  • здійснила свої перші творчі кроки в річищі акмеїзму;
  • п'ятнадцять років проживав в еміграції, оскільки виступав проти нацизму на батьківщині;
  • зненацька покинув усі справи й поїхав у подорож Італією;
  • пізнав життя в чернівецькому гето і примусову роботу в румунському трудовому таборі;
  • разом зі своїм братом запустив серію відеоблоґів;
  • захоплювався кубістським живописом і застосовував його окремі принципи в поезії;
  • народився та навчався в Києві.

3. Упізнайте твір за цитатою. Назвіть його автора.

  • «Як завжди, коли почувалась самотньою, вона відразу здогадалася, що треба зробити. Насамперед поглянула на річки».
  • «То її ця ліра / оплакала за плакальниць усіх / аж світ на плач суцільний обернувся...»
  • «Потім усі троє вийшли з помешкання, чого не робили вже місяцями, і поїхали електричкою на природу, за місто. Вони сиділи самі на весь вагон, заллятий сонцем».
  • «Батьки — мої найближчі друзі. Третій друг — письменник, який гадки не має про моє існування».
  • «Людина — єдина істота, що не виробляє, а споживає».
  • «Аж нарешті він побачив довгий жовтий берег і першого лева, що сходив на пісок у ранніх сутінках, а за ним ішли інші».
  • «Сонце вже знижувалося над Лисою Горою, і гору цю було взято в подвійне оточення».
  • «Хай б'є годинник ніч настає / Минають дні а я ще є».
  • «Люди помічають колір дня лише на світанку і при заході сонця, а я добре знаю, що кожної секунди день пронизують міріади відтінків та інтонацій».
  • «У такому горі никнуть гори. / Кам'яніє тікищем ріка. / Незворушні лиш в'язниць затвори...»
  • «Я ні в кого не питаю, як його прізвище і чи не поганської він віри. Коли він платить, значить він не поганин».
  • «Маляр не зумів як слід добрати барви, і хрест знову виступив, буруватий і чіткий на рожевому тлі стіни».
  • «Постій, хвилино, гарна ти! / Ніяка вічність не поглине / Мої діла, мої труди!»
  • «Він гукає глибше рийте землю ви перші ви другі співайте і грайте».
  • «Дощ не вщухав уже третю добу, і з напівзатопленого подвір'я краби весь час повзли до будинку».
Попередня
Сторінка
Наступна
Сторінка

Зміст