Підручник з Зарубіжної літератури (профільний рівень). 10 клас. Волощук - Нова програма

Повторення і узагальнення вивченого

Теоретична розминка

1. Розкажіть про те, що і як відроджувала література за доби Відродження.

2. Дайте визначення трагедії. Яку трагедію ви прочитали цього навчального року? Чим вона вам запам’яталася?

3. Які особливості роману як жанру поставили його в центр читацької уваги другої половини XIX ст.? Чи зберіг роман свою центральну роль у літературі до сьогодні? Відповідь обґрунтуйте.

4. Порівняйте реалізм і модернізм як напрями європейської літератури.

5. Які твори письменників-постмодерністів ви прочитали цього навчального року? Яке враження про сучасну художню літературу у вас склалося на основі прочитаного?

Практикум

1. Упізнайте літературних персонажів і вкажіть назви творів, у яких вони діють.

Цей герой...

• повертається з війни, але ніяк не може дістатися додому;

• подорожує пеклом, чистилищем і Раєм;

• щоб «направити звихнений час», мусить помститися за батька;

• стріляє в жінку, яку кохає, аби не заважала одружитися з тією, яку він не кохає;

• не може постаріти, бо за нього це робить витвір мистецтва.

Ця героїня...

• мусила бути не лише вірною, а й дотепною, аби дочекатися чоловіка й не одружитися з іншим;

• і після смерті дбала про коханого, що залишився серед живих;

• шукала «рецепт» щастя в романах і загубила себе;

• цінувала щире кохання більше, ніж свій акторський талант;

• разом з братом здійснила подорож, під час якої вони подолали чимало випробувань і відкрили для себе вічні цінності людського життя.

2. Упізнайте письменників.

• Існує думка, що він легендарна, вигадана постать.

• Деякі дослідники приписують його твори іншим авторам.

• Попри поради Бальзака він передусім домагався точності характерів, а не деталей.

• Якість написаного він перевіряв читанням уголос.

• Учив сучасників «читати незбагненне».