Підручник з Зарубіжної літератури (профільний рівень). 10 клас. Волощук - Нова програма

Підручник з Зарубіжної літератури (профільний рівень). 10 клас. Волощук - Нова програма

Пропонований підручник містить аналіз програмових художніх текстів та інформацію про життя і творчість їхніх авторів, викладені в контексті вивчення світового літературного процесу. Різноманітні за змістом рубрики, система диференційованих запитань і завдань, добірка тематичних ілюстрацій сприятимуть формуванню ключових і предметних компетентностей учнів, а також збагатять їхні знання про внесок різних народів у розвиток сучасної світової культури.

Вступ. Оригінальна і перекладна література в сучасному світі

«Школа помилок», або Що таке історія літератури

Частина перша. Золоті сторінки далеких епох

Розділ 1. «Нормальні діти»: античність – колиска європейської культури

Що таке міф і міфологічна свідомість

Дитинство європейців

Гомер: «супертекст» античності

Розділ 2. Від Середньовіччя до Відродження. Данте Аліг’єрі

Картина світу

«Любов, що водить сонце й зорні стелі»

«Мов геометр, який старанно брався за вимір площ і ліній коловихe»

Розділ 3. Гуманізм і гуманісти

Ренесанс в Англії: здобутки і представники. «Шекспірівське питання»

Різновиди любові

Чому «любов, що водить сонце й зорні стелі», не врятувала Гамлета?

Частина друга. Проза і поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст.

Розділ 1. «Світ стає сном, а сон стає дійсністю»: чи скінчилася доба романтизму?

«Ми всі от-от Наполеони...»

Ернст Теодор Амадей Гофман: свій серед чужих, чужий серед своїх

Микола Гоголь: українець у світовій літературі

Мертві душі

Розділ 2. Для чого люди пишуть і читають вірші?

Лірика за доби психологічного роману

Федір Тютчев: послідовний романтик чи передчасний символіст?

Афанасій Фет: «Що співатиму - не знаю...»

Волт Вітмен: звідки беруться генії

Частина третя. Роман ХІХ ст.

Розділ 1. На зорі реалізму

Стендаль: «спостерігач людських сердець»

Жіночі образи в романі «Червоне і чорне», або Виховання любов’ю

Жульєн Сорель: «Нещасний, який вступив у єдиноборство з усім суспільством» чи «селянин, що повстав проти низькості свого стану»?

«Правда, гірка правда»

Розділ 2. На вершинах психологічного роману

Гюстав Флобер: портрет молодої людини середини XIX ст.

Реалізм Флобера, або «Хіба ж мужчина не повинен знати всього?..»

Розділ 3. Життя як дзеркало літератури

Федір Достоєвський: новий, але не Гоголь

«Злочин і кара», або Метелики і свічки

Розділ 4. «Нам необхідна духовність у повсякденному житті…»

Оскар Уайльд: «Глядача, а не життя - ось що, власне, відображає мистецтво»

Чим ризикують читачі, розкриваючи символи

Частина четверта. Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці

Розділ 1. Від романтизму до символізму

«Бог помер»

Шарль Бодлер: альбатрос на палубі

Розділ 2. Імпресіонізм і символізм

Література «без літератури»

Поль Верлен: зловлена миттєвість

Артюр Рембо: ліричний міф

Частина п’ята. Драматургія кінця XIX - початку XX ст.

«Нова драма»

Читання незбагненного

Моріс Метерлінк: два способи бачити зоряне небо

Частина шоста. Сучасна література в юнацькому читанні

«Бібліотеки – це свобода»

На шляху від сучасника до класика

Ромен Гарі: «Довести свою літературну творчість до щасливого кінця»

Тумас Транстремер: чи можливий «свіжий погляд на реальність»

Ніл Гейман: від чого залежить наше майбутнє

Йоанна Ягелло: «Самому жити дуже важко»

Повторення і узагальнення вивченого

Словник літературознавчих термінів