Вступ до історії. 5 клас. Власов - Нова програма

Вступ до історії. 5 клас. Власов - Нова програма

Підручник створено відповідно до нової навчальної програми на українознавчих засадах. Запропонована методика сприяє реалізації змістових ліній навчального курсу. Текстові та позатекстові компоненти підручника спрямовано на формування історичного мислення та реалізацію засад компетентісно орієнтованого навчання шляхом використання інтерактивних методик.

§ 1. Вступ. Що таке історія, або мандрівка в минуле

Розділ 1. Відлік часу в історії

§ 2. Відлік часу в історії, або його величність час

§ 3. Історико-культурні епохи, або від миті до вічності

§ 4. Лічба років в історії, або як розв’язувати хронологічні задачі

Розділ 2. Де відбувається історія

§ 5. Чи можна побачити минуле, або історія на карті

§ 6. Від краю до краю, або Україна на картах упродовж історії

§ 7. Навчаймося роботи з картами, або контурні карти на уроці історії

Розділ 3. Джерела до вивчення історії

§ 8. Коли речі починають говорити, або що таке археологія

§ 9. Провідники в минуле, або писемні джерела історії

§ 10. На крилах пісні, або усні джерела історії

§ 11. Довіряй, але перевіряй, або як опрацьовувати історичне джерело

§ 12. Родинне дерево, або про що можна довідатися із сімейного фотоальбому

Розділ 4. Історія України в пам'ятках

§ 13. Відома і чута в усіх кінцях землі, або пам'ятники найвизначнішим діячам Київської Русі та Галицько-Волинської держави

§ 14. І слава, і воля, або українське козацтво в народній пам’яті

§ 15. Буремні роки, або українська революція 1917—1921 рр.

§ 16. Жнива скорботи, або голодомор як геноцид українського народу

§ 17. Маки пам’яті, або Україна у Другій світовій війні

§ 18. Під високочолим небом, або Україна незалежна

§ 19. Крилатим ґрунту не треба, або про що і про кого розповідає історія рідного краю

§ 20. На сторожі пам’яті, або які історичні пам’ятки рідного краю розповідають про минуле

Розділ 5. Дослідники історії

§ 21. За літописним рядком, або як історики досліджують княжу добу

§ 22. Щоб козацька слава повік не пропала, або як історики досліджують козацьку добу

§ 23. Сторіччя ідей, або хто заклав підвалини української історичної науки

§ 24. І словом, і пензлем, або чим відрізняється наукове й мистецьке осмислення минулого

Розділ 6. Усе має минуле

§ 25. Садок вишневий коло хати, або що визначало впродовж історії заняття мешканців українських сіл

§ 26. За міськими брамами, або як упродовж історії змінилося життя в містах

§ 27. Усе має минуле, або як винаходи змінюють буденне життя

§ 28. Світло науки та знання, або якою впродовж історії була освіта і як наукові знання впливали на буденність

§ 29. Подорож триває, або пригадаймо найважливіше