Підручник з Історії України. 10 клас. Пометун - Нова програма

ПЕРЕВІРТЕ СВОЇ ЗНАННЯ З РОЗДІЛУ II

ПОЧАТОК УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ

Назвіть дати: основних періодів Української революції 1917-1921 рр., початку Української революції, створення УЦР, І Всеукраїнського військового з’їзду, створення полку ім. Б. Хмельницького, проголошення Першого універсалу, створення Генерального секретаріату, проголошення Другого універсалу; виступу самостійників, «Тимчасові інструкції...» Тимчасового уряду Генеральному секретаріату, з’їзду народів Росії в Києві, проголошення Третього універсалу УЦР, ухвалення Четвертого універсалу УЦР, укладення Брестського миру, уведення на територію України військ Німеччини та Австро-Угорщини, ухвалення УЦР Конституції УНР.

Установіть синхронність подій: початку Української революції та історичних подій всесвітньої історії цього періоду.

Покажіть на карті місця основних подій Української революції в березні 1917 - квітні 1918 р. та поясніть їх перебіг і наслідки, спираючись на карту № 2.

Поясніть терміни та поняття: Українська революція, універсали УЦР, опозиція, національно-територіальна автономія, державний переворот, автономісти, самостійники, ультиматум, інтервенція.

Визначте: причини та наслідки укладення УНР Брестського мирного договору; чинники, що впливали на зміни курсу УЦР упродовж березня 1917 — квітня 1918 р.; здобутки й прорахунки УЦР у державотворчому процесі.

Схарактеризуйте та порівняйте: зміст універсалів УЦР.

Висловте аргументовані судження щодо основних ідей, цілей та шляхів їх досягнення українськими політичними партіями на початку Української революції.

Оцініть діяльність у період УЦР: Петра Болбочана, Володимира Винниченка, Михайла Грушевського, Сергія Єфремова, Миколи Міхновського.

Поясніть ідею титульної сторінки розділу (с. 32), розробіть свій варіант оформлення.

НАВЧАЛЬНІ ПРОЕКТИ: ДОСЛІДЖУЄМО ІСТОРІЮ - ПРИСЛУХАЄМОСЯ ДО ДІАЛОГУ ЕПОХ

ВИКОНАЙТЕ КОЛЕКТИВНИЙ ПРОЕКТ:

«Початок Української революції: загальноукраїнський і регіональний виміри»

Виконайте індивідуальні проекти:

1. «У 1918-му Україна здобула незалежність, у 1991-му — відновила, сьогодні — захищає» (почніть проект з укладання інтерактивної стрічки часу, яка відображає неперервність і спадкоємність державотворчих процесів у ХХ-ХХІ ст.). Проект рекомендується доповнювати впродовж 10-11 класів, завершити після теми «Творення нової України».

За допомогою фондів місцевого музею, архівів, інтернет-сайтів місцевої історії або краєзнавчої літератури знайдіть кілька джерел, що пов’язані з такими подіями. Проаналізуйте знайдені матеріали з погляду того, як ці події відображено в підручнику та якими вони постають очима різних людей.

2. Оберіть тему, пов’язану з тим, як відбивалися питання суверенності, соборності й територіальної цілісності України під час революції на житті вашого краю.

3. Тим, хто шанує мистецтво коміксу, пропонуємо дослідити альтернативну історію нашої країни на сторінках коміксу «Воля».

«ВОЛЯ: The WILL» — це серія українських фантастичних графічних романів у жанрі альтернативної історії, події в яких розгортаються на фоні розквіту Української Держави 1918 року. Автор ідеї та продюсер В’ячеслав Бугайов