Підручник з Основ здоров’я. 8 клас. Тагліна - Нова програма

Вправа № 3

Моделювання ситуацій рятування людей на пожежі

Мета: навчитися моделювати ситуації рятування людей на пожежі.

Хід роботи

Проаналізуйте таку ситуацію: перебуваючи в ліфті, ви відчули запах диму.

• Змоделюйте свою поведінку, використовуючи перелік дій, запропонованих нижче.

А викликати пожежників за номером 101

Б натиснути кнопку кабіни «Виклик» і повідомити про пожежу диспетчера

В дочекатися зупинки ліфта і швидко покинути кабіну

Г постійно кликати на допомогу

Д спробувати самостійно відкрити двері кабіни і вийти назовні

Е якщо немає можливості покинути кабіну ліфта, не панікувати, закрити рот і ніс тканиною, сісти на підлогу і чекати допомоги.

• Поясніть свій вибір дій. Які ще дії є доцільними в запропонованому випадку? Чого робити не можна?

• Зробіть висновки.

Проаналізуйте таку ситуацію: перебуваючи у громадському наземному транспорті (автобус, тролейбус), ви відчули запах диму.

• Змоделюйте свою поведінку, використовуючи перелік дій, запропонованих нижче.

А у разі заклинювання дверей залишити салон через спеціальні люки, віконні прорізи, прогони

Б повідомити про пожежу водієві

В після зупинки транспортного засобу без паніки й тисняви покинути салон і відійти на безпечну відстань

Г надати допомогу постраждалим

Д постаратися погасити вогонь

Е викликати пожежників за номером 101

• Поясніть свій вибір дій. Які ще дії є доцільними в запропонованому випадку? Чого робити не можна?

• Зробіть висновки.

Проаналізуйте таку ситуацію: ви перебуваєте в поїзді, у вагоні почалася пожежа.

• Змоделюйте свою поведінку, використовуючи перелік дій, запропонованих нижче.

А повідомити про пожежу провідників і їхнє керівництво

Б гасити пожежу за допомогою вогнегасників, піску, води

В перейти в сусідній вагон

Г використати стоп-кран для зупинки поїзда

Д після зупинки поїзда швидко покинути палаючий вагон через двері, люки, вікна

Е допомогти постраждалим

• Поясніть свій вибір дій. Які ще дії є доцільними в запропонованому випадку? Чого робити не можна?

• Зробіть висновки.