Підручник з Основ здоров’я. 8 клас. Тагліна - Нова програма

Вправа № 7

Моделювання прийомів ефективного запам'ятовування, концентрації уваги, підготовки до контрольної роботи (іспитів)

Мета: формувати вміння моделювати прийоми ефективного запам’ятовування, концентрації уваги, підготовки до контрольної роботи або іспитів за допомогою складеної карти пам’яті.

Хід роботи

1. Прочитайте текст.

Військова доблесть Святослава

Святослав — син Ігоря та Ольги, який рано залишився без батька, більшу частину часу проводив серед дружинників. Ідеали військової доблесті стали для нього головними в житті. Хоча він і називався київським князем, але майже весь час проводив у славних походах, довіривши управління державою своїй матері.

Сильний і хоробрий воїн, Святослав був вірний честі: кожного разу перед боєм він відсилав ворогам гінця із заявою «Йду на ви», попереджуючи про свій напад. Він не визнавав комфорту і зайвих речей, згідно з літописом, не брав з собою навіть похідного котла, смажив м’ясо на жару, а спав, підклавши сідло під голову. Такими самими нерозпещеними і завжди готовими до бою були і воїни з війська Святослава.

Успіх тривалий час супроводжував Святослава у боях. Йому вдалося розбити Хазарський каганат, завоювати в’ятичів і примусити платити данину. Він переміг волзьких болгар, захопивши їхню столицю Булгарію. Його похід на Візантію також увінчався перемогою і підписанням мирної угоди.

Існує легенда, що направив імператор до Святослава послів із золотом. Прийняв дари Святослав, але, навіть не подивившись, наказав сховати. Повернулися посли до імператора і переповіли, як була справа. Тоді дав той послам зброю знатну. Принесли зброю Святославу. Милувався той мечами та іншою зброєю, вихваляв і всіляко висловлював подяку імператору. Коли передали імператору цю звістку, він скрикнув: «Лютим буде сей муж, бо майном нехтує, а оружжя бере!» І погодився платити данину Святославу без бою. Але навіть від найсміливіших воїнів може відвернутися фортуна. Повертався одного разу Святослав з даниною багатою від греків, але з невеликим військом. На порогах Дніпра підстерегли його печеніги. Мужньо відбивався Святослав, але загинув на полі бою!

(Історія України / О. В. Тагліна. — К.: Перо, 2009)

2. На окремому аркуші складіть до цього тексту карту пам’яті за поданою у попередньому параграфі схемою.

3. Коли ваша карта пам’яті буде готова, спробуйте, дивлячись на неї, послідовно відновити основну ідею тексту та її розвиток. Якщо якась інформація «загубилася», то доповніть нею свою карту пам’яті.

4. Зробіть висновки.