Підручник з Мистецтва. 9 клас. Назаренко - Нова програма

Перевір себе. Значення мистецтва в діалозі культур

1. Прочитайте висловлювання відомих режисерів. Як ви їх розумієте. Прокоментуйте їх.

«Кіно має змусити глядача забути про те, що він сидить у кінотеатрі» (польський кінорежисер, кінопродюсер, актор, сценарист Роман Поланскі).

В ігровому кіно режисер — це Бог; в документальному Бог — режисер (англійський кінорежисер, продюсер, сценарист Альфред Хічкок).

Жанри художнього кіномистецтва

Який жанр кіномистецтва вам подобається найбільше? Чому? Визначте за фотографіями, у яких жанрах зняті ці кінострічки.

Кадр із фільму «Міцний горішок»

Кадр із фільму «Врятувати рядового Раяна»

Кадр із фільму «Леон»

Кадр із фільму «Вогні великого міста»

Кадр із фільму «Чингачгук — Великий Змій»

Кадр із фільму «Володар перснів»

Кадр із фільму «Аватар»

Кадр із фільму «Маска»

2. Поміркуємо разом. Вам запропонували працювати на телебаченні. Що ви запропонуєте для поліпшення рейтингу каналу і якості телепередач?

3. Уважно розгляньте фотографії у підручнику. До яких видів музеїв відносяться експонати, що зображені на них? Що ви знаєте про ці музеї?

Статуя Ньютона біля входу в Театр-музей С. Далі

С. Далі. «Рубінові губи»

Петриківський музей етнографії, побуту та народно-прикладного мистецтва

Дерев'яна Свято-Покровська церква. Національний музей народної архітектури та побуту в селищі Пироговому

Експозиція музею «Багатотисячна теракотова армія». Китай

Музей писанкового розпису («музей Писанка). Коломия. Івано-Франківська область

Запитання та завдання для самоконтролю та самоперевірки

Дайте відповіді на запитання за матеріалом підручника

І. Назвіть одну правильну відповідь.

1. Повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження людської особистості називається:

а) толерантністю;

б) діалогом культур;

в) міжкультурними зв’язками.

2. До засобів масової інформації належать:

а) радіо, телебачення, живопис, Інтернет, ЗМІ;

б) радіо, музика, преса, Інтернет, ЗМІ;

в) радіо, телебачення, преса, Інтернет.

II. Дайте стислу відповідь на запитання.

1. Назвіть напрями сучасного мистецтва та їх представників, які вам сподобались. «Мені подобаються (не до вподоби) твори митців..., тому що...»

2. Якою є роль художньої спадщини в житті людини та суспільства?

III. Дайте розгорнуту відповідь на запитання.

1. Яким чином знайомство з культурами інших країн допомагає людині зрозуміти власну культуру? Обґрунтуйте вашу думку.

2. Як музеї і бібліотеки впливають на розвиток культури людини?

IV. Поміркуйте...

Який вплив мають ЗМІ на інтелектуальний розвиток людини?

V. Творче практичне завдання

1. Продовжіть речення: «При вивченні цієї теми для мене найбільш цікавим відкриттям було...».

2. Колективна робота

2.1. Підготуйте відеовечір на тему: «Мій улюблений музей», в ході якого продемонструйте світлини або репродукції картин із Інтернету.

2.2. Підготуйте доповідь на тему: «Мій улюблений вид образотворчого мистецтва». Доповідь повинна супроводжуватися ілюстративним матеріалом.