Підручник з Мистецтва. 9 клас. Назаренко - Нова програма

Вступ

Справжнього життя немає без мистецтва

Евріпід

Світ мистецтва відкривається кожній людині своїми неповторними гранями, наповнюючи його натхненням і внутрішнім піднесенням. Твори художників, скульпторів, композиторів можуть стати імпульсом до здійснення тих чи інших вчинків, до зміни способу життя.

Істинне призначення і сила мистецтва полягають у тому, щоб впливати на людину, на її світогляд, спосіб життя, поведінку, формування особистості. Мистецтво живить розум та уяву. Як потужний засіб духовного розвитку особистості, мистецтво формує естетичний смак, моральні та етичні принципи. Воно є культурним феноменом, який охоплює різні сфери дійсності й відображає життєві проблеми, пропонуючи їх рішення, способи взаємодії між людьми.

Важливим аспектом дії мистецтва є і навіювання певного ладу думок і почуттів, своєрідний, майже гіпнотичний вплив художнього твору на людську психіку. Художній твір часто буквально заворожує нас. Такий психічний вплив на людину сформувався ще в первісному мистецтві. У фольклорних творах навіювання є провідною художньо-соціальною функцією. Зрозуміло, вплив може бути як позитивним, так і негативним. Але в будь-якому випадку він впливає на виховання особистості. Особливим значним ефектом володіють музичні та кінематографічні твори мистецтва.

Мистецтво розвиває зір і слух. Живопис, графіка, скульптура вимагають особливого зору, що вміє побачити по-новому (гостріше й точніше) об’єкти зовнішнього світу і саму людину, поліпшується особлива привабливість зорового сприйняття.

А. Гауді. Собор Саграда Фамілія (Храм Святого Сімейства). Барселона. Іспанія

О. Роден. Мислитель. Париж. Франція

К. Моне. Аліса у саду

Л. Афремов. Джаз It Up

Особливе відчуття необхідне в процесі освоєння мови мистецтва актора, бо відтворення широкого діапазону інтонацій можливе лише при здатності слухання найтонших їх відтінків. Але більш за все розвиток слухових відчуттів визначається музичною діяльністю.

Архітектура здатна виховати вміння організовувати простір і мислити просторовими образами, засвоїти закони відповідності окремих частин. Необмежені можливості представляє мистецтво для цілеспрямованого розвитку творчої уяви і фантазії. Робота уяви необхідна як у процесі художньої творчості, так і в процесі художнього сприйняття. Але всі ми індивідуальні. Індивідуальне і наше сприйняття творів мистецтва, яке багато в чому залежить від творчого характеру особистості.

У даний час для розвитку суспільства потрібен тип активної, ділової людини, з високим рівнем соціальної відповідальності. Проте сучасні соціальні умови формують переважно тип особистості, в якому на перше місце виходять особисті матеріальні цінності, засновані на збагаченні та споживанні. У зв’язку з цим, саме мистецтво є одним із факторів, які впливають на процес формування сучасного всебічно розвиненого соціального типу особистості.

Справжнє мистецтво не старіє. За всю історію людства було створено безліч безцінних шедеврів різних видів мистецтва. Цим духовним багатством може опанувати кожен, хто до нього звернеться, хто зрозуміє його благотворний вплив, виховає в собі спочатку звичку, а потім і потребу в спілкуванні з мистецтвом.

Оперний театр. Сідней. Австралія

Георгій і Габріела Адок. Пам'ятник Міхаю Емінеску, Онешті. Румунія

Попередня
Сторінка
Наступна
Сторінка

Зміст