Трудове навчання (обслуговуючі види праці). 9 клас. Мачача

Цей підручник можна завантажити у PDF форматі на сайті тут.

Завдання для самоперевірки до розділу 3 (§ 13-15)

Вибери правильну відповідь

1. Автоматичний пристрій, який працює цілеспрямовано без безпосередньої участі людини, це:

  • а) комп'ютер;
  • б) автомат;
  • в) мобільний телефон;
  • г) планшет.

2. Укажи термоелектричний автоматичний пристрій:

3. Яку автоматизовану машину зображено на малюнку?

  • а) пральну;
  • б) швейну;
  • в) прасувальну;
  • г) в'язальну.

4. У яких автоматах принципом роботи є пошарове створення фізичного об'єкта з різних матеріалів?

  • а) електронний касир;
  • б) 3Д-принтер;
  • в) торговельний автомат;
  • г) кавовий автомат.

5. Автоматичний пристрій, шасі якого виконано у вигляді людиноподібного тіла, це:

  • а) робот;
  • б) комп'ютер;
  • в) робот-гуманоїд;
  • г) 3Д-принтер.

6. Прикладна наука про використання форм, конструкцій, принципів та технологічних процесів живої природи в техніці, архітектурі та дизайні це:

  • а) біологія;
  • б) біоніка;
  • в) техніка;
  • г) ботаніка.

7. Укажи модель одягу, створену з використанням методів біоніки.

8. У якому типі професій предметами праці є машини, механізми, агрегати?

  • а) людина — людина;
  • б) людина — природа;
  • в) людина — техніка;
  • г) людина — художній образ;
  • д) людина — знакова система.

9. До якого типу професій належать професії «косметолог» і «стиліст»?

  • а) людина — людина;
  • б) людина — природа;
  • в) людина — техніка;
  • г) людина — художній образ;
  • д) людина — знакова система.

10. Головним мотивом для самовираження і самореалізації людини в професійній діяльності є:

  • а) можливість працювати разом із друзями;
  • б) знайти своє покликання, бажання реалізувати свої таланти;
  • в) прагнення досягти високого положення в професійній діяльності;
  • г) потреба заробити багато грошей.

Вибери дві правильні відповіді

1. На що здатен робот?

  • а) обслуговування техніки, людей;
  • б) самостійне навчання;
  • в) закручування гайок;
  • г) закохуватися.

2. Які дві науки поєднуються в науці «біоніка»?

  • а) біологія;
  • б) ботаніка;
  • в) техніка;
  • г) хімія.

3. Укажи крісла, створені методами біоніки:

4. Укажи професії зі сфери «людина — людина»:

  • а) агроном;
  • б) учитель;
  • в) автослюсар;
  • г) слідчий.

5. Укажи професії зі сфери «людина — природа»:

  • а) лікар;
  • б) програміст;
  • в) еколог;
  • г) біотехнолог.

6. Укажи 3Д-принтери:

Установи відповідність, правильну послідовність

1. Установи відповідність між назвами автоматичних пристроїв та їх зображенням:

  • а) 3Д-принтер;
  • б) комп'ютер;
  • в) робот;
  • г) промисловий робот.

а

б

в

г

2. Установи відповідність між етапами розвитку техніки та їх переліком:

  • а) ручні знаряддя праці;
  • б) механізми й машини;
  • в) автоматизовані й автоматичні пристрої.
  • 1) швейна машина з ножним приводом, ткацький станок;
  • 2) 3Д-принтер, 5Д-принтер;
  • 3) голка, спиці, сокира.

а

б

в

3. Установи відповідність між типами професій та їх переліком:

  • а) людина — людина;
  • б) людина — природа;
  • в) людина — техніка;
  • г) людина — художній образ;
  • ґ) людина — знакова система.
  • 1) журналіст, перукар, продавець;
  • 2) бухгалтер, коректор, картограф;
  • 3) художник, актор, письменник;
  • 4) інженер-механік, зварювальник, електрослюсар;
  • 5) археолог, астроном, ветеринар.

а

б

в

г

ґ

4. Установи відповідність між видами мотивів та їх описом:

  • а) утилітарні;
  • б) матеріальні;
  • в) моральні;
  • г) творчі;
  • ґ) соціальні.
  • 1) потреба удосконалювати свій духовний світ;
  • 2) бажання максимально реалізовувати свої творчі здібності;
  • 3) потреба своєю працею сприяти благополуччю інших, спілкуватися;
  • 4) можливість працювати в місті, доступність отримання відповідної освіти;
  • 5) прагнення мати високооплачувану роботу, певні пільги.

а

б

в

г

ґ

Досліди, обґрунтуй відповідь

1. Що у зображених виробах запозичене в природи?

2. Розглянь уважно малюнки. Які в тебе виникають асоціації? Запозич елементи зображених об'єктів у живої природи (форму, колір, візерунок тощо) в розробці ескізу нової моделі будь-якого виробу (одяг, інтер'єр, техніка тощо).

Критерії оцінювання виконання завдань:

IV. Відмінно! — 75-100 %

III. Гарна праця! — 50-75 %

ІІ. Непогано, але ти можеш краще! — 25-50 %

І. Вияви рішучість, спробуй ще! — 25 %