Трудове навчання (технічні види праці). 9 клас. Лебедєв

Практична робота 3

Прийоми різання та з’єднання деталей із пластиків та композитів

Обладнання, пристрої, інструменти та матеріали

Універсальний стіл-верстак, підкладний планшет з ДВП для різання плівок та м'яких пластиків, шпалерний ніж, слюсарна лінійка (завдовжки 50-100 см), різак для різання органічного скла (жорсткого ПВХ), приладдя для виконання з'єднання хімічним способом (відповідні клеї, розчинники, засоби для чищення та прибирання, захисні гумові рукавички), приладдя для виконання з'єднання термічним способом (промисловий фен з насадкою для зварювання пластмас, паяльник з роликом, побутова праска, робочі рукавички).

Послідовність виконання роботи

1. Встановити на стіл-верстак підкладний планшет (захистить поверхню стола від можливих порізів під час роботи шпалерним ножем або різаком).

2. Розмістити на планшеті розмічені заготовки з поліетилену (для комплексного виробу «Повітряний змій “Літак”») або органічного скла чи полістиролу (для комплексного виробу «Настільний світильник»).

3. Розмістити на заготовці слюсарну лінійку безпосередньо на лінії розмічання (для виконання різання плівки ножем) або забезпечивши припуск на остаточну обробку деталей з органічного скла (у межах 0,5-1 мм для виробу «Настільний світильник»).

4. Використовуючи потрібний інструмент (шпалерний ніж для плівки, різак для органічного скла), виконати процес різання матеріалу заготовок.

5. У разі потреби виконати остаточну обробку припусків на деталях з органічного скла.

6. Обрати спосіб з'єднання окремих деталей комплексного виробу залежно від обраних матеріалів для його виготовлення: механічний, хімічний або термічний.

7. Виконуючи роботу, слід дотримуватися загальних правил безпеки праці.

Правила безпеки праці під час роботи з нагрівальними приладами

  • Перед тим, як вмикати електроприлад у мережу електричного струму, необхідно впевнитись у справності його струмопровідних елементів.
  • Слід перевірити стан ізоляційної оболонки електричного шнура, надійність кріплення деталей штепсельної вилки, вимикача, стан нагрівального елемента.
  • Необхідно також з'ясувати, чи не торкаються нагрівальні елементи корпусу електроприладу та його струмопровідних частин.
  • Після усунення помічених недоліків та з дозволу вчителя прилад можна вмикати в електромережу.