Підручник з Економіки. 11 клас. Крупська - Нова програма

Узагальнюємо знання. Світова торгівля та міжнародна валютна система

1. Попит на товар на внутрішньому ринку описано рівнянням: QD = 100 - 2P. Пропозиція вітчизняних фірм: QS = -50 + 3P. Визначте: 1) яким є можливий обсяг імпорту в країну, якщо держава не вдається до мит і квот, а світова ціна дорівнює 20 грош. од.; 2) як зміняться пропозиція вітчизняних виробників та імпортні поставки: після введення мит у розмірі 6 грош. од. за 1 одиницю товару; після введення митної квоти в розмірі 30 одиниць?

2. На захист чиїх інтересів спрямована антидемпінгова політика?

3. Під впливом яких чинників плаваючі курси валют можуть змінюватися?

4. Обґрунтуйте переваги та можливі негативні наслідки для України від членства в ЄС.

5. Визначте, чи правильними є твердження.

  • 1) якщо Україна встановлює мито на вивезення куркуми, яку вирощують в індії, то це приклад протекціоністського мита.
  • 2) До протекціонізму не належать експортні субсидії, які спрямовані на зниження експортних цін.
  • 3) При знеціненні національної валюти імпортери зазнають збитків, а експортери отримують вигоди.
  • 4) Підвищення курсу національної валюти має депресивний вплив на економіку: призводить до скорочення внутрішніх обсягів виробництва й зайнятості.

6. В Україні встановлено такі курси гривні: 100 доларів США (USD) = 2740 грн; 100 євро (EUR) = 3100 грн. У Малайзії курс обміну валюти (малайзійський рінггіт) становить: 100 дол. США (USD) = 413 MYR; 100 євро (EUR) = 462 MYR. Використовуючи непряме котирування національних валют України та Малайзії, розрахуйте крос-курс долара в євро в цих країнах. У якій країні купівельна спроможність долара є вищою? У яку валюту (долар чи євро) необхідно перевести гривні для подорожі до Малайзії?

7. Для кожної ситуації визначте зміни попиту на гривню (D0 - D1) або (D0 - D2) та наслідки таких змін — девальвацію чи ревальвацію гривні: 1) на травневі свята значно зріс продаж туристичних путівок за кордон; 2) у країні реалізується політика підтримки малого бізнесу; 3) у країні розширили будівництво для молодих сімей, розрахунки можливі тільки в національній валюті; 4) для українських абітурієнтів спрощена система вступу до певних вищих навчальних закладів європи.