Підручник з Економіки. 11 клас. Крупська - Нова програма

Узагальнюємо знання. Управління підприємством

1. Проаналізуйте принципи управління компанії ІВМ щодо їхньої актуальності для українських підприємств.

Принципи управління ІВМ: 1) Орієнтація на дію, досягнення успіху: «Експериментуй першим». 2) Обличчям до споживача: «Соромно, якщо гарне обслуговування є винятком». 3) Продуктивність через людей: «У кожному працівникові треба бачити джерело ідей, а не тільки пару рук». 4) Зв'язок із життям, ціннісні орієнтири. 5) Вірність справі: «Не починай справу, якщо не знаєш, як її вести». 6) Простота форми, мінімальний штат управління. 7) Свобода дій і жорстка дисципліна одночасно. 8) Самостійність і підприємливість: «Переконайтеся, що ви помиляєтеся в межах допустимого».

2. Просегментуйте перелічені ринки України (за трьома ознаками та двома-трьома параметрами в кожній ознаці): 1) ринок комп'ютерів; 2) ринок меблів; 3) ринок шампунів для волосся; 4) ринок книжок.

3. Туристична фірма організує круїзи для клієнтів із середнім статком. Фірма, що є власником кількох морських кораблів, не пропонує розкішних круїзів, а працює за принципом: «Багато туристів — низька ціна». Яку організаційну структуру ви б рекомендували створити на кораблях компанії?

4. На яку концепцію маркетингу сьогодні зорієнтовані українські підприємства?

5. Проаналізувавши конкурентоспроможність нової соковижималки фірми «Садочок», фахівці визначили, що індекс технічних параметрів щодо основного ринкового конкурента становить 0,92. Ціна соковижималки «Садочок» дорівнює 760 грн, а ціна базової — 980 грн. За розрахунковий період експлуатації соковижималка «Садочок» споживає 1080 кВт • год, а соковижималка-конкурент — 970 кВт • год. Тариф на електроенергію становить 0,9 грн/кВт • год. Визначте інтегральний показник конкурентоспроможності та зробіть висновок.