Українська література. 9 клас. Коваленко

Я — читач, або Перевіряємо себе

Повернімося до завдань, визначених у навчальному маршруті розділу. Підбийте підсумки своєї роботи та визначте, як ви досягали засвоєння матеріалу.

Усно дайте відповіді на запитання.

  • 1. Чи задоволені ви результатом своєї навчальної діяльності? Що сприяло вашому успіху?
  • 2. Що саме із запланованого не вдалося досягнути? У чому ви вбачаєте причини своїх невдач і як плануєте надолужувати прогалини в навчанні?
  • 3. У чому ви змінились як читач, опрацювавши розділ?

Дайте відповіді на запитання за змістом розділу.

  • 1. Запишіть кілька тез, які відображають особливості становлення нової української літератури.
  • 2. Назвіть найвизначніших українських письменників першої половині ХІХ ст. та їхні твори.
  • 3. Поясніть, чому І. Котляревського називають зачинателем нової української літератури.
  • 4. Поясніть, у чому полягає актуальність поеми І. Котляревського «Енеїда».
  • 5. У чому полягає заслуга І. Котляревського в розвитку української драматургії?
  • 6. Чому Г. Квітку-Основ'яненка називають «батьком української прози»?
  • 7. На прикладі повісті Г. Квітки-Основ'яненка «Маруся» розкрийте засоби сентименталізму.
  • 8. Назвіть ідейно-художні особливості романтизму. Назвіть 3-4 українських поетів-романтиків.
  • 9. Як ви розумієте життєвий подвиг Т. Шевченка?
  • 10. Схарактеризуйте основні мотиви ранньої творчості Т. Шевченка.
  • 11. Що об'єднує поеми Т. Шевченка «Сон» («У всякого своя доля...»), «Кавказ», послання «І мертвим, і живим...»?
  • 12. Яких змін зазнав образ матері в поемах Т. Шевченка «Катерина», «Наймичка», «Марія»?
  • 13. Які ліричні медитації Т. Шевченка ви вивчили? Чим вони вас вразили? І чи вразили?
  • 14. У чому полягає світова велич Т. Шевченка?
  • 15. Проаналізуйте співвідношення історичної й художньої правди в романі П. Куліша «Чорна рада».
  • 16. Як Марко Вовчок змалювала антилюдяну сутність кріпосництва в повісті «Інститутка»?
  • 17. Підготуйте статтю до Вікіпедії, присвячену новій українській літературі.