Українська література. 8 клас. Коваленко

Я — читач, або перевіряємо себе

Повернімося до завдань, визначених у навчальному маршруті розділу. Підбийте підсумки своєї роботи та визначте, як ви досягали засвоєння матеріалу розділу.

Усно дайте відповіді на запитання.

1. Чи задоволені ви результатом своєї навчальної діяльності? Що сприяло вашому успіху?

2. Що саме із запланованого не вдалося досягнути? У чому ви вбачаєте причини своїх невдач і як плануєте надолужувати прогалини в навчанні?

3. Який вплив на вас справили художні твори, що ви прочитали в цьому розділі?

Виконайте завдання. За ключами, наданими вчителем, перевірте правильність відповідей. У разі помилки в завданні повторіть додатково тему розділу.

Усно дайте відповіді на запитання.

1. У чому відмінність прозової та віршованої мови?

2. Наведіть приклади епічних творів українських письменників.

3. Назвіть прізвище прозаїка, який жив і творив на межі ХІХ—ХХ ст.

4. Назвіть твір, головними героями якого є учні 7-го класу.

5. Хто з українських письменників XX ст. порушував проблеми згубного впливу тоталітарної системи на особистість?

6. Назвіть, про події якого періоду української історії розповідає твір М. Коцюбинського «Дорогою ціною».

7. Кого з письменників називали «Гомером кіно XX століття»?

8. Назвіть головних героїв твору О. Довженка «Ніч перед боєм».

9. Доведіть, що твір В. Дрозда «Білий кінь Шептало» — оповідання.

10. Сформулюйте ідею твору Ю. Винничука «Місце для дракона».

11. Назвіть проблеми твору М. Коцюбинського «Дорогою ціною».

12. Розкажіть, у якому творі події відбуваються в казковій країні.

У завданнях 13-17 оберіть одну правильну відповідь і запишіть її в робочий зошит.

13. Події відбуваються на території України та за кордоном у творі

  • А «Дорогою ціною» М. Коцюбинського
  • Б «Ніч перед боєм» О. Довженка
  • В «Шпага Славка Беркути» Н. Бічуї
  • Г «Білий кінь Шептало» В. Дрозда
  • Д «Місце для дракона» Ю. Винничука

14. Сюжет рухають парадокси у творі

  • А «Дорогою ціною» М. Коцюбинського
  • Б «Ніч перед боєм» О. Довженка
  • В «Шпага Славка Беркути» Н. Бічуї
  • Г «Білий кінь Шептало» В. Дрозда
  • Д «Місце для дракона» Ю. Винничука

15. Засудження тоталітарної системи, що нівелює людину, — ідея твору

  • А «Дорогою ціною» М. Коцюбинського
  • Б «Ніч перед боєм» О. Довженка
  • В «Шпага Славка Беркути» Н. Бічуї
  • Г «Білий кінь Шептало» В. Дрозда
  • Д «Місце для дракона» Ю. Винничука

16. Проблеми становлення характерів школярів художньо досліджено у творі

  • А «Дорогою ціною» М. Коцюбинського
  • Б «Ніч перед боєм» О. Довженка
  • В «Шпага Славка Беркути» Н. Бічуї
  • Г «Білий кінь Шептало» В. Дрозда
  • Д «Місце для дракона» Ю. Винничука

17. «Ні кроку назад!» — це ідея твору

  • А «Дорогою ціною» М. Коцюбинського
  • Б «Ніч перед боєм» О. Довженка
  • В «Шпага Славка Беркути» Н. Бічуї
  • Г «Білий кінь Шептало» В. Дрозда
  • Д «Місце для дракона» Ю. Винничука

18. Установіть відповідність.

Герої

  • 1 Юлько Ващук, Лілі Теслюк
  • 2 Настасія, пустельник
  • 3 Петро Колодуб, дід Платон
  • 4 Остап, Іван Котигорошко

Твір

  • А «Дорогою ціною» М. Коцюбинського
  • Б «Ніч перед боєм» О. Довженка
  • В «Шпага Славка Беркути» Н. Бічуї
  • Г «Білий кінь Шептало» В. Дрозда
  • Д «Місце для дракона» Ю. Винничука

Доповніть речення.

19. Тема твору «Місце для дракона» Ю. Винничука — ...

20. Твір «Дорогою ціною» М. Коцюбинського за жанром — ...

21. Запишіть чотири риси характеру головного героя твору «Білий кінь Шептало» В. Дрозда: ...