Українська література. 8 клас. Коваленко

Я — читач, або перевіряємо себе

Повернімося до завдань, визначених у навчальному маршруті розділу. Підбийте підсумки своєї роботи й визначте, як ви засвоїли матеріал розділу.

Усно дайте відповіді на запитання.

1. Чи задоволені ви результатом своєї навчальної діяльності? Що сприяло вашому успіху?

2. Чого саме із запланованого не вдалося досягнути? У чому ви вбачаєте причини своїх невдач і як плануєте надолужувати прогалини в навчанні?

3. Який вплив на вас справили художні твори, що ви прочитали в цьому розділі?

Виконайте завдання. За ключами, наданими вчителем, перевірте правильність відповідей. У разі помилки в завданні повторіть додатково цю тему розділу. Усно дайте відповіді на запитання та виконайте завдання.

1. Поясніть, які особливості драми як роду літератури.

2. Дайте визначення, який драматичний твір називають трагікомедією.

3. Поясніть, чому українських театральних діячів кінця ХІХ — початку XX ст. називають «корифеями».

4. Назвіть не менше п’яти прізвищ діячів «театру корифеїв».

5. Розкажіть, за яких умов на українських землях виник «театр корифеїв».

6. Назвіть, хто був першим режисером і керівником «театру корифеїв».

7. Назвіть місто, у якому була організована перша трупа «театру корифеїв».

8. Поясніть, чому наприкінці XIX ст. перед театральними колективами гостро стояло питання репертуару.

9. Поясніть, як ви розумієте тезу, що наприкінці XIX ст. театр виховував народ.

10. Назвіть, хто з родини Тобілевичів належав до «театру корифеїв».

11. Назвіть твори, які написав І. Карпенко-Карий.

12. Назвіть, у чому полягала заслуга діячів «театру корифеїв» для розвитку українського драматичного мистецтва (не менше трьох тез).

У завданнях 13-17 оберіть одну правильну відповідь і запишіть її в робочий зошит.

13. Перший варіант п’єси «Сто тисяч» мав назву

  • А «Авантюра»
  • Б «Калитка»
  • В «Шахрай»
  • Г «Гроші»

14. НЕ діє безпосередньо в п’єсі персонаж

  • А Клим
  • Б Савка
  • В Смоквинов
  • Г Банавентура

15. Епізод, коли Герасим відмовляється дати дружині коней для поїздки в церкву, — це

  • А експозиція
  • Б зав’язка
  • В розвиток дії
  • Г розв’язка

16. За жанром «Сто тисяч» — це

  • А власне драма
  • Б трагікомедія
  • В трагедія
  • Г комедія

17. Калитка до своєї оборудки з фальшивими грошима залучає

  • А Савку
  • Б Романа
  • В копача
  • Г Чобота

18. У становіть відповідність.

Дійова особа п’єси

  • 1 Калитка
  • 2 Копач
  • 3 Калитчин кум
  • 4 Невідомий

Характеристика дійової особи іншими героями

  • А Сміливі, сміливі ви..., з вами і не такі діла можна робить.
  • Б ...кумпанію з панами водить і зараз морду пиндючить перед своїм братом!
  • В ...це пройдисвіт! Я їх багато бачив.
  • Г І все він зна — тілько нічого не робе.
  • Д ...по хазяйству гасає — невсипущий!

Доповніть речення.

19. Тема п’єси «Сто тисяч» — ...

20. Ідея п’єси «Сто тисяч» — ...