Зарубіжна література. Рівень стандарту. 11 клас. Ісаєва

До вивчення оповідання «МЕНАДИ1»

ЧИТАЄМО, РОЗМІРКОВУЄМО, ОБГОВОРЮЄМО...

  • 1. Яке враження справило на вас оповідання2? Чим здивувало?
  • 2. Яку музику мали виконувати на концерті? Чому оповідач скептично поставився до концертної програми?
  • 3. Якими зображено завсідників театру? Як ви розумієте таку їх характеристику: «Віддають перевагу перед гарним, але новим, поганому та звичному й знайомому»?
  • 4. Схарактеризуйте образ Маестро. Якою була його роль у культурному житті міста? Як ви розумієте слова: «Він створив не тільки оркестр, але й нас, публіку»?
  • 5. Чи погоджуєтеся ви з тим, що оповідання можна назвати «гастрономічним етюдом»? Якщо так, то доберіть із тексту слова, порівняння, образи, що підтверджують вашу думку.
  • 6. Визначте роль, відведену образу сліпого в оповіданні.
  • 7. Як у творі розкривається проблема індивідуальної свободи особистості, її протистояння натовпу?
  • 8. Проаналізуйте, як в оповіданні створюється атмосфера напруженості й таємничості.
  • 9. Підготуйте повідомлення про давньогрецький міф «Смерть Орфея». Прокоментуйте, як письменник у творі переосмислює цей міф.
  • 10. Хто такі менади? Як автор інтерпретує міфологічний образ менад в оповіданні?
  • 11. Поясніть, як ви розумієте фінал оповідання.

1 Менади, або вакханки, — німфи, які супроводжували бога Діоніса в його мандрах і походах. Іншими словами, «вакханка» — жінка, нестримна у виявах своєї пристрасті.

2 Текст оповідання ви можете прочитати в електронній хрестоматії, що розміщена на сайті УОВЦ «Оріон».

Підсумовуємо вивчене

  • 1. Прочитайте інтерв'ю Х. Кортасара англомовному літературному журналу «The Paris Review» (https://bit.ly/2twdgiv). Що нового ви дізналися про аргентинського письменника?
  • 2. Юрій Покальчук стверджує, що твори Кортасара нагадують «нефантастичну фантастику» реального. Прокоментуйте слова дослідника на прикладі оповідання «Менади».
  • 3. Як в оповіданні «Менади» відобразилася ігрова концепція творчості письменника?
  • 4. Поясніть сенс назви оповідання «Менади».
  • 5. Напишіть творчу роботу на одну з тем: «Переосмислення міфу про смерть Орфея в оповіданні Х. Кортасара “Менади”»; «Фантастика і реальність в оповіданні Х. Кортасара “Менади”»; «Оповідання Х. Кортасара “Менади” як гастрономічний етюд».
  • 6. Прокоментуйте інформаційний плакат1 до творчості Х. Кортасара. Зверніть увагу на колаж із зображенням Кортасара. Які особливості життя і творчості письменника увиразнив художник? Спираючись на праву частину плаката, розкрийте характерні особливості оповідання «Менади». Прокоментуйте інші зображення.

1 В інформаційному плакаті використано колаж аргентинського художника Нахуеля де Ведіа із зображенням Х. Кортасара, репродукцію картини французького художника Еміля Бена «Смерть Орфея» (1874).