Зарубіжна література. Рівень стандарту. 10 клас. Ісаєва

Зарубіжна література. Рівень стандарту. 10 клас. Ісаєва

Література як мистецтво, що міститься в площині суб’єктивного, навпаки, увиразнює індивідуальне сприйняття, нестандартне мислення та суб’єктивний підхід.

Оскільки предметом вивчення літературних курсів у школі є витвори мистецтва, то завдяки своїй суб’єктивній природі вони відточують наші почуття, які не завжди піддаються логіці, розвивають співчуття, вчать індивідуально сприймати й оцінювати навколишній світ. Адже мистецтво — це завжди суб’єктивність, і «об’єктивного мистецтва немає і не може бути» (Богдан-Ігор Антонич). Тому під час вивчення літературних курсів розвиваються такі уміння, які спроможні в майбутньому забезпечити конкурентноздатність людини в цьому прагматичному і технологічному світі.

До читача ХХІ століття, або Замість вступу

Мандруючи сторінками далеких епох

Етапи й шедеври Античності

Великі поеми Античності

Театр у Давній Греції

Гомер (близько VІII ст. до н.е.)

До вивчення поеми «Одіссея»

Відродження в Італії

Данте Аліґ'єрі (1265—1321): Великий флорентієць

До вивчення поеми «Божественна комедія»

Ренесанс в Англії

Вільям Шекспір (1564—1616): Загадковий геній драматургії і поезії

До вивчення трагедії «Гамлет»

Від романтизму до реалізму

Специфіка переходу від романтизму до реалізму

Романтизм у Німеччині

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776—1822): На роздоріжжі двох світів

До вивчення повісті-казки «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»

«Мистецтво нам надано, щоб не вмерти від істини...» (Фрідріх Ніцше): Про школу «чистого мистецтва» в російській поезії ХІХ століття

Розвиток романтизму в США

Волт Вітмен (1819—1892): Чужий серед своїх чи дзеркало Америки?

До вивчення уривків зі збірки «Листя трави»

«Золоте століття» роману

«Дзеркало, з яким ідеш по великій дорозі», або Про роман у літературі ХІХ століття

Фредерік Стендаль (1783—1842): «Спостерігач за людськими характерами»

До вивчення роману «Червоне і чорне»

Гюстав Флобер (1821—1880): «Я — людина-перо...»

До вивчення роману «Пані Боварі»

Федір Михайлович Достоєвський (1821—1881): Pro et contra

До вивчення роману «Злочин і кара»

Оскар Вайльд (1854—1900): Король естетизму

До вивчення роману «Портрет Доріана Ґрея»

Початок епохи «-ізмів» у літературі (Про перехід до модернізму і його художні відкриття)

Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XІX — початку XX ст.

Шарль П’єр Бодлер (1821—1867): Будівничий «краси зі зла»

Поезія французького символізму: витоки і відкриття

Поль Марі Верлен (1844—1896): Геній смутку й безнадії

Жан Ніколя Артюр Рембо (1854—1891): «Ангел і демон»

Нове слово у драматургії кінця ХІХ — початку ХХ століття

Про зміни в драматургії кінця ХІХ — початку ХХ століття

Моріс Метерлінк (1862—1949): Бельгійський Шекспір

До вивчення п'єси «Блакитний птах»

Сучасна література в юнацькому читанні

Пауло (Паоло) Коельйо (народився 1947 р.): Маг, пілігрим і письменник

До вивчення роману «Алхімік»

Мо Янь (народився 1955 р.): Той, хто не зміг мовчати

До вивчення оповідання «Геній»

Книжки, що нас обирають або Замість підсумків

Короткий словник літературознавчих термінів