Підручник з Зарубіжної літератури (профільний рівень). 10 клас. Ісаєва - Нова програма

Підручник з Зарубіжної літератури (профільний рівень). 10 клас. Ісаєва - Нова програма

Література як мистецтво, що міститься в площині суб’єктивного, навпаки, увиразнює індивідуальне сприйняття, нестандартне мислення та суб’єктивний підхід.

Оскільки предметом вивчення літературних курсів у школі є витвори мистецтва, то завдяки своїй суб’єктивній природі вони відточують наші почуття, які не завжди піддаються логіці, розвивають співчуття, вчать індивідуально сприймати й оцінювати навколишній світ. Адже мистецтво — це завжди суб’єктивність, і «об’єктивного мистецтва немає і не може бути» (Богдан-Ігор Антонич). Тому під час вивчення літературних курсів розвиваються такі уміння, які спроможні в майбутньому забезпечити конкурентноздатність людини в цьому прагматичному і технологічному світі.

До читача ХХІ століття, або замість вступу

Мандруючи сторінками далеких епох

Етапи й шедеври Античності

Великі поеми Античності

Театр у Давній Греції

Гомер: Легендарний пророк Еллади

До вивчення поеми «Одіссея»

Відродження в Італії

Данте Аліґ’єрі: Великий флорентієць

До вивчення поеми «Божественна комедія»

Ренесанс в Англії

Вільям Шекспір: Загадковий геній драматургії і поезії

До вивчення трагедії «Гамлет»

Про розвиток трагедії на рубежі XVI—XVII століть

Гамлет — вічний образ

Від романтизму до реалізму

Розвиток романтизму в Європі та США

Специфіка переходу від романтизму до реалізму

Романтизм у Німеччині

Ернст Теодор Амадей Гофман: На роздоріжжі двох світів

До вивчення повісті-казки «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»

Поняття про гротеск і соціальну сатиру

Микола Васильович Гоголь: Український геній, який став класиком російської літератури

До вивчення поеми «Мертві душі»

Поняття про сатиру і сарказм

«Мистецтво нам надано, щоб не вмерти від істини...» (Фрідріх Ніцше): Про школу «чистого мистецтва» в російській поезії ХІХ століття

Федір Іванович Тютчев: «Жити — означає мислити...»

Афанасій Афанасійович Фет: Співець краси

Розвиток романтизму в США

Волт Вітмен: Чужий серед своїх чи дзеркало Америки?

До вивчення уривків зі збірки «Листя трави»

Про верлібр

«Золоте століття» роману

«Дзеркало, з яким ідеш по великій дорозі», або Про роман у літературі ХІХ століття

Поняття про індивідуальний стиль письменника

Фредерік Стендаль: «Спостерігач за людськими характерами»

До вивчення роману «Червоне і чорне»

Гюстав Флобер: «Людина-перо...»

До вивчення роману «Пані Боварі»

Про національну своєрідність російського роману XIX століття

Федір Михайлович Достоєвський: Pro et contra

До вивчення роману «Злочин і кара»

Поняття про поліфонічний роман

Оскар Вайльд: Король естетизму

До вивчення роману «Портрет Доріана Ґрея»

Поняття про парадокс у художній літературі

Початок епохи «-ізмів» у літературі (Про перехід до модернізму та його художні відкриття)

Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX — початку XX ст.

Про «модерн» і «модернізм»

Шарль П’єр Бодлер: Будівничий «краси зі зла»

Поняття про сугестію

Поезія французького символізму: витоки і відкриття

Поль Марі Верлен: Геній смутку і безнадії

Жан Ніколя Артюр Рембо: «Ангел і демон»

Нове слово у драматургії кінця ХІХ — початку ХХ століття

Про зміни в драматургії кінця ХІХ — початку XX століття

Моріс Метерлінк: Бельгійський Шекспір

До вивчення п’єси «Блакитний птах»

Поняття про драму-феєрію

Сучасна література в юнацькому читанні

Пауло (Паоло) Коельйо: Маг, пілігрим і письменник

До вивчення роману «Алхімік»

Мо Янь: Той, хто не зміг мовчати

До вивчення оповідання «Геній»

Книжки, що нас обирають, або замість підсумків

Короткий словник літературознавчих термінів