Трудове навчання (обслуговуючі види праці). 9 клас. Ходзицька

Практична робота

В’язання візерунків, утворених лицьовими та виворітними петлями

Інструменти та матеріали: в'язальні спиці, пряжа для в'язання, ножиці.

Правила безпечної праці: роботу виконувати з дотриманням правил безпечної праці в шкільних майстернях.

Послідовність виконання роботи:

  • 1. Набрати початковий ряд із 20-25 петель бажаним способом.
  • 2. Пров'язати по 5-6 рядів різними візерунками («хусткове» в'язання, «панчішне» в'язання, резинка 1 х 1, 2 х 2, «плутанка»).
  • 3. Петлі останнього ряду закрити. (Скористайтеся алгоритмом, поданим у таблиці 9.)

Ключові слова: кінцевий ряд, крайові петлі, дуга, передня стінка, задня стінка, протяжка (перемичка), «бабусина» петля, «хусткове» в'язання, «панчішне» в'язання, резинка, «плутанка».

Контрольні запитання

  • 1. Які елементи будови петлі ви знаєте?
  • 2. Які способи в'язання лицьової та виворітної петель вам відомі?
  • 3. Як можна закінчити в'язання прямого полотна?
  • 4. Чим відрізняються вироби, в'язані класичним способом і «бабусиними» петлями?
  • 5. Як оформлюють краї прямокутного полотна?
  • 6. Які види крайових петель ви знаєте?
  • 7. Які види візерунків утворюються чергуванням лицьових і виворітних петель?

Працюємо в парах

Роздивіться малюнки зі зразками візерунків (мал. 4.15). Обговоріть, як їх потрібно в'язати. Перший учень описує послідовність в'язання візерунка а, другий — візерунка б.

Мал. 4.15. Зразки візерунків

Працюємо творчо й самостійно

Знайдіть у додаткових джерелах інформацію щодо способів в'язання руками та спробуйте зв'язати нескладний виріб прямокутної форми. Для цього як пряжу можна використати стару футболку, яку слід розрізати на смужки (мал. 4.16).

Мал. 4.16. Розрізування футболки на смужки для в'язання руками