Всесвітня історія: підручник для 8 класу "Гісем 2015" - Нова програма

§ 26. Практичне заняття

«Особливості державного устрою США» / «Повсякденне життя в країнах Західної Європи у XVIII ст.» (на вибір вчителя)

Мета (визначається за обраною темою):

1) визначити особливості державного устрою та основні положення Конституції США;

2) з’ясувати зміни, які відбулися в повсякденному житті в країнах Західної Європи у XVIII ст.

Завдання до практичного заняття: підготувати повідомлення (презентацію) за темою, визначеною вчителем, відповідно до змісту заняття.

Запитання і завдання для роботи на практичному занятті

1. Об'єднайтеся в малі групи й обговоріть зміст своїх повідомлень (презентацій).

2. Представте класу результати роботи своєї групи.

3. Зробіть висновок відповідно до мети роботи.

Узагальнення знань за розділом V

«Епоха Просвітництва»

1. Поясніть значення понять і термінів: «Просвітництво», «енциклопедисти», «класицизм», «промислова революція (переворот)», «технічний прогрес», «освічений абсолютизм», «імперія», «палацовий переворот», «колонія», «метрополія», «декларація», «конституція», «республіка», «федерація».

2. Виконайте завдання за історичною картою:

1) покажіть найважливіші культурні центри Європи епохи Просвітництва;

2) укажіть території, що увійшли до складу Росії у ХVIII ст.;

3) визначте територіальні зміни, яких зазнали Австрія і Пруссія у ХVІІІ ст.;

4) прослідкуйте за картою перебіг бойових дій під час Війни за незалежність США;

5) охарактеризуйте розвиток промисловості в Англії.

3. Чому правління Катерини II в Росії, Марії Терезії та Йосипа II в Австрії та Фрідріха II в Пруссії називають освіченим абсолютизмом?

4. Визначте характерні риси доби Просвітництва. Чим вони були зумовлені?

5. Висловіть власне судження щодо подій революції в Англії та боротьби США за незалежність. Дайте історичну оцінку цих подій.

6. Охарактеризуйте найважливіші зміни в політичному та соціально-економічному житті Франції, Росії, німецьких держав, Англії у XVIII ст. Складіть порівняльну таблицю.

7. Якими були досягнення культури доби Просвітництва?

Тестові завдання за розділом V «Епоха Просвітництва»

1. Хто з названих осіб став першим королем Пруссії?

А Фрідріх Вільгельм I

Б Фрідріх I

В Фрідріх Вільгельм II

Г Фрідріх II

2. Який документ давав право Марії Терезії посісти австрійський престол?

А Прагматична санкція

Б Велика ремонстрація

В Білль про права

Г Золота булла

3. Який із наведених регіонів увійшов до австрійської монархії Габсбургів за першим поділом Речі Посполитої?

А Мала Польща

Б Велика Польща

В Галичина

Г Силезія

4. Період правління якого монарха називали «золотим віком» Російської імперії?

А Єлизавети Петрівни

Б Анни Іванівни

В Катерини II

Г Петра III

5. Яким був головний результат Семилітньої війни європейських держав?

А Пруссія приєднала до своїх володінь Силезію

Б уперше утворився воєнно-політичний союз європейських держав

В була придушена спроба Пруссії об’єднати під своєю владою німецькі землі, ще на 100 років закріплена роздробленість Німеччини

Г зміна династії в Російській імперії

6. Утвердження в країнах Європи освіченого абсолютизму було зумовлено поширенням ідей

А просвітництва

Б протестантизму

В протекціонізму

Г гуманізму

7. Ознакою вихованості в епоху Просвітництва вважалося

А уміння вести розмови на політичні теми

Б уміння вести розмови на наукові та філософські теми

В знання митців і творів епохи Відродження

Г знання історичного минулого своєї країни

8. Який винахідник створив перший двигун?

А Дж. Кей

Б Дж. Харгрівс

В Дж. Уатт

Г Е. Картрайт

9. Хто виголосив: «Держава — це я»?

А Рішельє

Б Людовік XIV

В Людовік XV

Г Людовік XVI

10. Коли північноамериканські колонії Англії проголосили Декларацію незалежності?

А 1774 р.

Б 1776 р.

В 1781 р.

Г 1783 р.

11. Хто був першим президентом США?

А Джордж Вашингтон

Б Джон Адамс

В Томас Джефферсон

Г Бенджамін Франклін

12. Скільки англійських колоній Північної Америки після Війни за незалежність утворили нову державу — США?

А 10

Б 13

В 15

Г 24