Образотворче мистецтво. 7 клас. Федун

Сучасний дизайн та імідж людини

Стиль і фасон костюма, колірна гама, малюнок тканини, дизайн аксесуарів — мова, якої ми вчимося з дитинства та якою розмовляємо з оточуючими. Грамотний імідж — це вміння говорити мовою одягу так, щоб вас почули і зрозуміли.

Надзвичайно популярне в наші дні слово «імідж» (англ. image, з лат. imago — образ, вигляд) означає цілеспрямовано сформований образ (особи, предмета, явища), покликаний надати емоційно-психологічного впливу. Імідж — це «візитівка», що створюється нами для інших, те враження, на яке ми очікуємо від оточуючих. У грамотно створеному іміджі узгоджено всі деталі — не тільки зовнішні атрибути (стиль одягу, зачіска, аксесуари, прикраси і т. ін.), а й голос, манера поводитися, навіть оточення «працюють» на досягнення поставленої мети.

Імідж життєздатний і переконливий лише тоді, коли відповідає внутрішнім якостям людини, її характеру, темпераменту та способу життя. Вдома, у школі, в компанії друзів і серед незнайомих людей ми граємо різні соціальні ролі. Хоча вони можуть дуже сильно різнитися, ми виконуємо їх із задоволенням.

Але якщо ця роль перетворюється на маску, що приховує справжню сутність людини, якщо вона не відповідає світовідчуттю та цілям, тоді імідж стає справжнім тягарем.

Людина відчуває дискомфорт від того, що грає не властиву їй роль.

Зовнішність відображає наш внутрішній стан і навпаки. Коли ми хочемо змінити своє життя, то передусім оновлюємо гардероб, поспішаємо до перукарні чи починаємо прибирати у своїй оселі.

«Індивідуальний стиль» та «імідж» — різні поняття. Хоча одне без іншого не існує. Якщо імідж — певна роль, то стиль — це радше сутність людини, її внутрішнє «Я». Для багатьох знайти власний стиль означає знайти себе, свою позицію та вміти висловити її. За зачіскою, малюнком на тканині або кольором краватки, якщо бути уважним, завжди можна вгадати стиль тієї чи іншої людини. А такі «дрібниці», як браслет, парасолька або брелок, розкажуть про господаря значно більше, ніж будь-які слова. Часто ми вибираємо такі речі спонтанно — просто тому, що вони подобаються, а отже, відповідають нашому внутрішньому «Я». До речі, парфуми, які ми самі купуємо (не подаровані), красномовно розкривають індивідуальність — те, як ми себе сприймаємо і якими нам хочеться бути.

Стильно одягнена людина не просто одягнена зі смаком, вона продумала всі деталі гардеробу від ґудзиків до носовичка. Їй справді пасує все, що вона носить. Це і є взаємозв’язок зовнішнього і внутрішнього, відповідність іміджу стилеві, а стилю — іміджу. Такий гармонійний образ формується завдяки вродженому смаку та відчуттю прекрасного, а також знанням основ стилістики і законів гармонії.

Безумовно, мода вносить свої корективи в поняття гармонії та краси. В одні часи потрібно було неухильно дотримуватись канонів єдиного стилю, а в наші дні стилі легко змішуються, інтерпретуються, схвалюється будь-який вияв індивідуальності.

Але що б не диктувала мода, закони гармонії ніхто не в змозі скасувати. Свідомо чи інтуїтивно, людина тягнеться до прекрасного, до того, що приємно для очей, тіла та душі.

Правила гармонії єдині для всіх видів мистецтва — живопису, архітектури, музики, поезії і, зрозуміло, для мистецтва створення костюма. Дизайнер придумує красиву тканину, цікаве вбрання, незвичайне взуття. Робота стиліста полягає в тому, щоб узгодити всі деталі гардеробу, виготовлені різними людьми, підібрати, стилістично і композиційно об’єднати їх для конкретної людини, зважаючи на тип її фігури, риси обличчя, спосіб життя, особливості характеру.

Основне в імідж-дизайні — ідея. Не варто починати створювати свій імідж з окремих елементів, спершу потрібно зрозуміти, відчути асоціативний образ. Якщо він сформувався, то можна працювати над його розкриттям. У кожного з нас є можливості використати всі види гармонії, і, звичайно, їхнє поєднання дає можливість отримати більш цікавий та оригінальний результат. Елементи образу — це як фарби на палітрі: можна експериментувати сотнями відтінків. Головне — не заглушити ані внутрішній голос, ані голос розуму.

Друзі! Пропонуємо розпочати роботу над створенням власного іміджу із розробки ескізу рюкзака. Ця річ необхідна та зручна, адже ми з рюкзаком і в школі, і на екскурсії, і в у будь-якій подорожі. Приємно, коли твій рюкзак не лише зручний, а й красивий та стильний, коли його вигляд вдало доповнює твій образ. Отже, уважно роздивіться, якими є конструктивні особливості цього популярного аксесуара, та виконайте його ескіз. Пам’ятайте: лише гармонійне поєднання кольорів у нашому ескізі здатне забезпечити реалізацію ідеї «Річ, що створює імідж».