Підручник з Правознавства. 11 клас. Філіпенко - Нова програма

§ 9. ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ. ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН

Учні напередодні практичного заняття отримали завдання пригадати основні положення Закону України «Про звернення громадян» http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80.

Робота у групах

Виконайте практичну роботу шляхом обговорення ситуацій у групах: спочатку домашніх групах (за потребою вчитель/учителька може надати консультацію), а далі одна особа-експерт залишається у своїй групі для надання консультацій, а всі інші по колу розглядають ситуації, які було запропоновано іншим групам.

Питання для обговорення ситуацій:

  • 1. Чи правильно адресоване звернення?
  • 2. Визначте вид звернення.
  • 3. Чи має звернення встановлені законодавством пільги при розгляді?
  • 4. Протягом якого строку за загальним правилом необхідно розглянути звернення?
  • 5. Чи потребує звернення додаткового вивчення?

Ситуація 1. Громадянка Активна П. направила письмове звернення до голови міської ради з вимогою надати їй роз’яснення щодо незадовільного стану прибудинкової території, а саме: протягом місяця комунальні служби не вивозили сміття; не косили траву, зокрема амброзію; не проводили санітарну профілактику будинку, направлену на боротьбу з комахами та гризунами.

Ситуація 2. Інвалід війни II групи Тур М. звернувся до голови райдержадміністрації з листом, у якому повідомив, що прокурор району не надав йому відповіді на два листи, у яких йшла мова про незаконний видобуток вугілля в копанках та завдання шкоди довкіллю з небезпекою для життя людей, що там працюють.

Ситуація 3. Директорка загальноосвітньої школи Турботлива О. звернулася до місцевого відділку поліції з листом, у якому вказала на необхідність установлення світлофора на перехресті доріг або патрулювання співробітниками поліції біля закладу загальної середньої освіти задля того, щоб учні безпечно переходили через вулицю.

Ситуація 4. Мати трьох дітей шкільного віку Далекоглядна С. звернулася до Уповноваженої/Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини з листом, у якому вказала, що в її селищі закривають школу через малу кількість учнів (53) та створюють опорну школу в місті, що розташована за тридцять кілометрів. Шкільний автобус дорогою переїжджає небезпечний міст, який перебуває в аварійному стані з 2004 р. Далекоглядна С. просить розглянути ситуацію з погляду захисту прав її дітей у будь-який оптимальний для держави спосіб.

Домашнє завдання

Обговоріть з рідними або однокласниками/однокласницями тему уроку та підготуйте звернення до місцевих органів влади з пропозиціями щодо врегулювання суспільних відносин та поліпшення умов життя громадян, удосконалення соціально-культурної та інших сфер життя вашого міста (села, селища).