Історія України. 7 клас. Дрібниця

§ 35. Узагальнення до курсу «Історія України в контексті епохи Середніх віків»

1. ВІДЧИНЯЄМО БРАМУ ЄВРОПИ

На початку підручника ви ознайомилися із думкою історика Сергія Плохія, який назвав Україну «Брамою Європи». З вивченого вами курсу історії України доберіть аргументи, що підтверджують або спростовують цю думку. Зробіть обґрунтований висновок.

Європа є важливою частиною української історії, так само як і Україна — європейської. Розташована на західному краю Євразійського степу, Україна протягом багатьох століть була брамою Європи. Інколи, коли «брама» зачинялася внаслідок війн чи конфліктів, Україна допомагала зупинити чужинські навали зі сходу та заходу; коли ж вона була відчинена, як це найчастіше траплялося в українській історії, вона правила за міст між Європою і Азією, сприяючи обміну людьми, товарами й ідеями.

Завдання «Історія в писемних джерелах»

https://cutt.ly/CyXSkFo

2. ВЕБКВЕСТ «МАНДРІВКА СЕРЕДНЬОВІЧНОЮ УКРАЇНОЮ»

Запрошуємо взяти участь у грі й пригадати найважливіші сторінки історії України доби Середньовіччя. Для цього перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/4oBsTPW або скористайтеся смартфоном — зчитайте QR-код.

3. ІСТОРИЧНА ФІЛАТЕЛІЯ

Запрошуємо на виставку «Історична філателія України». На ній представлені поштові марки, що ілюструють ключові події історії України від заснування Києва до кінця XV ст. Уявіть, що вас як знавця історичної філателії запросили провести екскурсію для глядачів/глядачок. Підготуйтеся до екскурсії, виконавши завдання.

1. Визначте, які історичні події позначені на шкалі часу, і поясніть, у чому полягало їхнє значення для розвитку українських земель.

2. Уважно розгляньте марки та визначте, яким подіям, епізодам, видатним діячам історії вони присвячені.

3. Уявно розташуйте марки на шкалі часу, дотримуючись хронологічної послідовності.

4. Запропонуйте марки, які ви додали б до колекції.

4. «ІСТОРИЧНІ ГЕРОЇ КРУГЛОГО СТОЛУ»

Видатні діячі доби Середньовіччя зібралися за круглим столом історії. Метою зібрання визначено підсумувати, яку спадщину залишило нащадкам суспільство українського середньовіччя. Кожному здається, що його спадщина найвагоміша. Допоможіть учасникам розібратися.

1. Визначте, чию спадщину (історичної особи, державного утворення) ілюструють розкладені на столі фотографії.

2. Пригадайте, коли відбулися пов’язані із фотографіями події.

3. Поясніть, яке значення для нащадків мають запропоновані об’єкти історичної спадщини.

4. Запропонуйте власний перелік цивілізаційних надбань для цієї вправи.