Підручник з Музичного мистецтва. 4 клас. Бондаренко - Нова програма

Урок 18. НАРОДНА ПІСНЯ У ДЖАЗОВІЙ МАНЕРІ

Російський композитор Олег Миколайович Хромушин (1927—2003) писав багато музики для дітей, яку наповнював ритмами та інтонаціями сучасної естрадної музики.

Фантазія на теми українських народних пісень — це твір О. Хромушина для хору із акомпанементом фортепіано.

• Послухай і визнач, що змінилось у звучанні відомих тобі пісень „Ой ходила дівчина бережком” та „Щедрик, щедрик”.

• Чи до вподоби тобі таке аранжування?

Запам’ятай. Українські народні пісні у творчості російського композитора О. Хромушина одержали зовсім інше осучаснене звучання і стали надбанням двох національних культур.

Послухай пісню І. Кириліної на вірші П. Воронька „Засмутилось кошеня”.

• Визнач, в якому характері виконується.

• Про що йдеться?

• Чи сподобалася пісня?

• Чи захотілося вивчити?

ЗАСМУТИЛОСЬ КОШЕНЯ

Вірші П. Воронька

Музика І. Кириліної

1. Засмутилось кошеня —

Треба в школу йти щодня,

І прикинулося вмить,

Що у нього хвіст болить.

Ой, ой, ой! Ой, ой, ой! Ой, ой, ой!

Що у нього хвіст болить.

2. Довго думав баранець

І промовив, як мудрець:

„Це хвороба не проста,

Треба різати хвоста”.

Ой, ой, ой! Ой, ой, ой! Ой, ой, ой!

„Треба різати хвоста”.

Кошеня кричить: „Ніколи!

Краще я піду до школи!”

Ай, ай, ай! Ай, ай, ай! Ай, ай, ай!

„Краще я піду до школи!”

• Вивчи пісню.

• Зосередься на точному виконанні ритмічного рисунка мелодії.

• У повільному темпі відтвори ритм ударами в долоні. Наявні паузи познач розведенням рук у сторони.

• Промов слова пісні у ритмі мелодії.

• Виконай пісню із одночасним відтворенням метроритму.

• Продумай можливість виконання із характерно-образними рухами.

• Візьми участь в інсценізації пісні. Використай елементи карнавального костюму кошеняти.

Запам’ятай. Хитра, потішна, легка, грайлива музика пісні „Засмутилось кошеня” розповідає про кумедного кота.