Посібник «Мій конспект. Всесвітня історія. 9 клас»

Урок 25. УЗАГАЛЬНЕННЯ. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ ЗА РОЗДІЛОМ 3

Очікувані результати

Після цього уроку учень/учениця має

• знати: час парламентських реформ у Великій Британії; час «великих реформ» у Росії; дату утворення дуалістичної Австро-Угорщини; час «доби Мейдзі» в Японії, Молодотурецької та Сінхайської революцій першої російської революції, столипінських реформ;

• розуміти: поняття «індустріалізація», «монополія», «трест», «синдикат», «картель», «дискримінація», «сегрегація», «суфражизм», «фемінізм»; «експансіонізм», «індустріалізація», «колоніальна імперія», «домініон», «гомруль», «експансіонізм», «антимонопольно законодавство», «пробудження Азії»;

• вміти: визначати причини та наслідки індустріалізації, монополізації провідних країн світу; пояснювати причини відмінностей у темпах розвитку країн Європи та Америки; характеризувати тенденції суспільно-політичного та економічного розвитку; визначити причини і наслідки національних рухів слов'янських народів; висловлювати судження щодо діяльності визначних діячів цього періоду.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми та мети уроку.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Вправа «Конкурс знавців»

♦ Навести якомога більше прикладів з літератури, кінофільмів, інформації історичних сайтів та музеїв про історію провідних держав Європи, Китаю, Японії, та Османської імперії протягом XIX — початку XX ст.

Інтерактивна вправа «Я знаю імена...»

♦ Назвати імена, персонали, які стосуються теми, і стисло розповісти про них. Решта учнів ставлять уточнювальні запитання.

Наприклад: Сунь Ятсен, Муцухіто...

Прийом «Наведи приклад»

♦ Наведіть приклади економічних змін (ціни, кількість товарів, рівень життя тощо), яких зазнали країни Європи і США в результаті модернізації.

Письмова робота

І варіант

1. Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер події.

Китай

Японія

Османська імперія

1) діяльність Сунь Ятсена;

2) революція Мейдзі;

3) «опіумні» війни;

4) Молодотурецька революція;

5) ліквідація феодальної власності князів і самураїв;

6) Сінхайська революція;

7) Танзімат.

Відповідь

Китай

Японія

Османська імперія

1, 3, 6

2, 5

4, 7

2. У поданому переліку визначте загальну закономірність та оберіть зайве.

• «Тайпіни», «пробудження Азії», «три народні принципи», «Троїстий союз», «опіумні» війни».

Відповідь: йдеться про події з історії Китаю. Зайве — «Троїстий союз».

3. За описом визначте ім’я діяча.

1) Жорстока і хитра маньчжурська імператриця, яка правила Китаєм протягом 1861-1908 рр. (Цисі)

2) Цей російський імператор надав селянам свободу, а сам через 20 років загинув від рук терористів. (Олександр II)

II варіант

1. Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер події.

Китай

Японія

Османська імперія

1) Іхетуань,

2) створення префектур,

3) Імперія Цинь,

4) «Нові османи»,

5) Муцухіто,

6) тайпіні,

7) Танзімат.

Відповідь:

Китай

Японія

Османська імперія

1, 3, 6

2, 5

4, 7

2. З поданого переліку визначте загальну закономірність та оберіть зайве.

• Імператор Муцухіто, «сипаї», сьогунат, конституція 1889 р., «ізоляція». Відповідь: йдеться про історію Японії. Зайве — «сипаї».

Зайве: «сипаї».

3. За описом вгадайте ім’я діяча.

1) Він іменував себе молодшим братом Ісуса Христа. Мріяв про створення «небесної держави», очолив повстання тайпінів. (Хун Сюцюань)

2) Перший канцлер Німецької імперії, «залізний канцлер». (Отто фон Бісмарк)

III. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати повідомлення про створення військово-політичних союзів: Троїстого» та «Антанти».