Усі уроки «Всесвітня історія. Стандартний та академічний рівні». 11 клас

УРОК 9. УРОК УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ ЗА ТЕМОЮ 1 «ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА. СВІТ ПІСЛЯ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ»

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• показувати на історичній карті основні театри воєнних дій, місця основних битв, умови повоєнних мирних договорів;

• визначати причини, характер, періодизацію, корінний перелом, наслідки Другої світової війни;

• характеризувати особливості окупаційного режиму та руху Опору на окупованих територіях;

• називати зміни, яких зазнало становище чоловіка і жінки в повсякденному житті в умовах війни;

• давати оцінку пакту Молотова-Ріббентропа, відкриттю Другого фронту в Європі, Голокосту, атомному бомбардуванню Хіросіми і Нагасакі, судовим рішенням Нюрнберзького та Токійського процесів щодо воєнних злочинців, створенню ООН;

• характеризувати діяльність визначних військових і політичних діячів;

• тлумачити та застосовувати поняття і терміни: Друга світова війна, «новий порядок», рух Опору, Голокост, Антигітлерівська коаліція, Другий фронт, «велика трійка», колабораціонізм, корінний перелом, ООН, Нюрнберзький та Токійський процеси.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань, навичок і умінь.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми, мети (цілей) та завдань уроку

II. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ, НАВИЧОК І УМІНЬ

Бесіда

1. Назвіть п’ять основних, на вашу думку, причин Другої світової війни.

2. Який характер мала Друга світова війна?

3. На які періоди поділяється Друга світова війна? Назвіть їхні хронологічні межі.

4. Які політичні наслідки мала Друга світова війна?

5. Які економічні наслідки мала Друга світова війна?

6. Назвіть головні події першого періоду Другої світової війни.

7. Назвіть головні події другого періоду Другої світової війни.

8. Назвіть головні події третього періоду Другої світової війни.

9. Назвіть головні події четвертого періоду Другої світової війни.

10. Назвіть головні події п’ятого періоду Другої світової війни.

11. Покажіть на карті головні події першого періоду Другої світової війни.

12. Покажіть на карті головні події другого періоду Другої світової війни.

13. Покажіть на карті головні події третього періоду Другої світової війни.

14. Покажіть на карті головні події четвертого періоду Другої світової війни.

15. Покажіть на карті головні події п’ятого періоду Другої світової війни.

16. Як відбувався процес формування Антигітлерівської коаліції.

17. У чому полягали особливості окупаційного режиму в Західній та Східній Європі?

18. Чому 1943 року стратегічна ініціатива перейшла до Радянського Союзу?

19. Хто такі В. Черчилль, Ф. Д. Рузвельт, Й. Сталін, Г. Жуков, О. Василевський, К. Рокоссовський, Ш. де Голль, Д. Ейзенхауер?

20. Якими були причини створення ООН?

21. Які форми боротьби використовували учасники руху Опору на окупованих територіях?

22. Яким за політичним спрямуванням був рух Опору в Польщі, СРСР, Югославії, країнах Західної Європи?

23. Яких змін зазнало становище жінки в умовах війни?

24. Дайте визначення таких понять і термінів: Друга світова війна, блискавична війна, «дивна війна».

25. Дайте визначення таких понять і термінів: «новий порядок», рух Опору, колабораціонізм, Голокост.

26. Дайте визначення таких понять і термінів: антигітлерівська коаліція, Другий фронт, «велика трійка», корінний перелом.

27. Дайте визначення таких понять і термінів: ООН, НАТО, Нюрнберзький і Токійський судові процеси.

Презентаціїучнів за темами

1. Причини перемог Німеччини в Європі в 1939-1941 рр.

2. «Битва за Англію» та її значення.

3. Італія в Другій світовій війні.

4. Японія в Другій світовій війні.

5. Бойові дії в Північній Африці та їхній вплив на результат війни.

6. Війна на Тихому океані.

7. Проблема ленд-лізу та його значення для союзників США.

8. Рух Опору в країнах Європи.

9. Конференції країн Антигітлерівської коаліції та їхні рішення.

10. Проблема колабораціонізму в Другій світовій війні.

11. Роль Червоної армії у звільненні Європи.

12. Нюрнбернзький та Токійський міжнародні трибунали.

III. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. За допомогою додаткових джерел інформації знайдіть матеріал про наслідки Другої світової війни для провідних країн світу.

2. Повторити навчальний матеріал про розвиток США в 1930-ті роки.

3. Підготувати повідомлення про Уотергейтський скандал.