Усі уроки «Всесвітня історія. Стандартний та академічний рівні». 11 клас

УРОК 5. ПЕРЕБІГ БОЙОВИХ ДІЙ У 1943-1944 рр.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• показувати на історичній карті основні театри воєнних дій, місця основних битв;

• визначати характер, корінний перелом, наслідки Другої світової війни, цілі та завдання конференцій держав Антигітлерівської коаліції;

• аналізувати результати перемовин у Тегерані та Ялті;

• оцінювати роль Другого фронту;

• характеризувати діяльність: В. Черчилля, Ф. Рузвельта, Й. Сталіна, Г. Жукова, Д. Ейзенхауера;

• тлумачити та застосовувати поняття й терміни: Антигітлерівська коаліція, Другий фронт, «Велика трійка», корінний перелом.

Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми та завдань уроку.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Запитання і завдання

• Розкажіть про основні положення плану «Ост».

• Визначте особливості «нового порядку» в окупованих країнах Європи.

• Розкажіть про діяльність партизан в роки війни.

• Якою була доля «остарбайтерів»?

• Що таке Голокост ? Яку політику щодо євреїв проводили нацистські лідери?

• Схарактеризуйте рух Опору в одній з окупованих європейських країн.

• Чому в русі Опору брали участь представники різноманітних прошарків населення, незалежно від політичних і релігійних переконань?

• У чому виявилася єдність фронту і тилу в СРСР у роки Другої світової війни?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Робота з картою

• Покажіть місця, які пов’язують з корінним переломом у Другій світовій війні на користь Антигітлерівської коаліції.

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Поразка німецьких військ на Орловсько-Курській дузі, «битва за Дніпро» — завершення корінного перелому на радянсько-німецькому фронті

Робота з картою

• Покажіть на карті «Вихід радянських війн до р. Дніпро (липень-вересень 1943 р.)» (с. 34 підручника) та розкажіть про перебіг подій у «битві за Дніпро».

Робота з діаграмою

Учні слухають учителя, розглядають діаграму та відповідають на запитання до неї.

Запитання

• Які висновки можна зробити за даними діаграми?

Поразка німецьких та італійських війську Тунісі і висадження англо-американських військ в Італії

Повідомлення учнів

Виступ учнів з повідомленням про поразку німецьких та італійських військ у Тунісі та висадження англо-американських військ в Італії.

Робота з картою

• Прокажіть хід визволення Північної Африки та Італії союзними військами. Перебіг бойових дій у Тихому океані

Складання тез

Учні, слухаючи учителя, складають тези «Встановлення США контролю над Тихоокеанським регіоном на початку 1944 року».

• Січень 1944 р. — США встановили контроль над Маршалловими островами, а з часом — над Маріанськими;

• липень — початок операції зі звільнення Філіппін;

• літо 1944 р. — початок «повітряного наступу» проти Японії;

• 23-27 жовтня 1944 р. — найбільша в історії Другої світової війни морська битва (330 великих кораблів: в т.ч. 39 авіаносців та 21 лінкор) біля острова Лейте (Філіппіни) і розгром японського флоту та авіації;

• наступальна операція японської армії на півдні Китаю;

• атаки «камікадзе» проти американського флоту.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Робота з таблицею

• Заповніть таблицю «Основні наступальні операції радянських та американських військ у 1944 р.»

Назва операції

Дата проведення

Результат

     

Робота з картою

• Покажіть головні битви та воєнні кампанії в Європі, Африці та в Тихоокеанському регіоні.

Метод уявного мікрофона

• Яку тему ми вивчали?

• Що нового з’ясували?

• Що було найбільш цікавим?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Опрацювати текст підручника на с. 32-37, відповісти на запитання і виконати завдання до нього.

• Підготувати повідомлення про подвиги жінок-військових: Валентини Гризодубової, Марії Доліної та ін.

• Підготувати есе за темою «Зміна ролі чоловіка і жінки в повсякденному житті в умовах війни».