Усі уроки «Всесвітня історія. Стандартний та академічний рівні». 11 клас

УРОК 3. ПЕРЕБІГ ПОДІЙ ВІЙНИ У 1941-1942 рр.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• показувати на історичній карті основні театри воєнних дій, місця основних битв, умови повоєнних мирних договорів;

• визначати причини, характер, періодизацію, корінний перелом Другої світової війни;

• давати характеристику діяльності визначних військових діячів: В. Черчилля, Г. Жукова, Б. Монтгомері;

• тлумачити та застосовувати поняття й терміни: Друга світова війна, «новий порядок», Перл-Харбор, антигітлерівська коаліція, корінний перелом у війні, Сталінградська битва, битва під Ель-Аламейном, бій біля атола Мідуей.

Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми та завдань уроку.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Робота з таблицею

Учні заповнюють пропуски в таблиці «Періодизація Другої світової війни» та пояснюють особливості головних періодів Другої світової війни.

І період

1 вересня 1939 р. — 22 червня 1941 р.

 

II період

Розширення нацистської агресії: від нападу Німеччини на СРСР до початку контрнаступу радянських військ під Сталінградом

III період

Корінний перелом у ході війни:

...до відкриття Другого фронту і наступу в Україні

ІV період

6 червня 1944 р. — 8 травня 1945 р.

 

V період

 

Робота з картою

• Покажіть на карті «Друга світова війна» основні битви першого періоду Другої світової війни.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Бесіда

• Дайте визначення поняття «світова війна».

• Складіть перелік основних причин Другої світової війни.

• Охарактеризуйте процес загарбання Польщі.

• Визначте роль СРСР та Німеччини стосовно розчленування Польщі.

• Дайте визначення поняттю «Дивна війна».

• Складіть хронологію оголошення війни країнами Європи.

• Назвіть союзників Німеччини у Другій світовій війні.

• Скажіть, чому почалась і як тривала радянсько-фінська війна.

• Коли і за яких обставин капітулювала Франція?

• Охарактеризуйте події, відомі в історії під назвами «Битва за Англію» та «Битва за Атлантику».

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Напад Німеччини на СРСР. Перебіг подій на радянсько-німецькому фронті у 1941-1942 рр.

Повідомлення учнів

Виступ учнів з повідомленням «План «Барбаросса».

Робота з історичним джерелом

• Опрацювати текст «Із директиви № 21» на с. 17 підручника і відповісти на запитання до нього.

Бойові дії в Північній Африці. Вступ у війну США. Перл-Харбор.

Бойові дії на Тихому океані

Розповідь учителя

Учні, слухаючи розповідь вчителя, заповнюють хронологічну таблицю «Події Другої світової війни».

Робота з картою

• Розгляньте карту «Друга світова війна в 1941-1942 рр.» і виконайте завдання.

Завдання

1. Знайдіть на карті Перл-Харбор та інші географічні об’єкти, де у грудні 1941 р. точилися військові дії.

2. Знайдіть на карті Ель-Аламейн.

Створення антигітлерівської коаліції

Робота з поняттям

Антигітлерівська коаліція — це об’єднання країн (Англія, США, СРСР, Франція та ін.) для боротьби проти нацистської Німеччини.

Робота з хронологічною таблицею

• Опрацювати текст підручника і скласти хронологічну таблицю.

Корінний перелому війні: Сталінградська битва, битва під Ель-Аламейном, бій біля атола Мідуей

Робота з підручником

Завдання

1. Опрацюйте текст підручника на с. 20-23 та дайте відповідь на запитання.

2. Прочитайте текст джерела «Зі спогадів німецького генерал-полковника Г. Гудеріана про причини поразки Німеччини у війні з Радянським Союзом» на с. 23 підручника та дайте відповідь на запитання до нього.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Запитання та завдання

1. Внаслідок яких подій США вступили у війну?

2. Яким був перебіг подій у Північній Африці?

3. Опишіть процес утворення Антигітлерівської коаліції.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Опрацювати текст підручника на с. 16-25, 31-32 та відповісти на запитання і завдання до нього.

• Продовжте складання хронологічної таблиці «Друга світова війна».