Усі уроки «Всесвітня історія. Стандартний та академічний рівні». 11 клас

УРОК 12. ІСТОРІЯ КАНАДИ

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• показувати на історичній карті провідні країни Америки;

• характеризувати основні тенденції розвитку Канади у другій половині XX — на початку XXI ст.; процес становлення незалежності Канади;

• оцінювати інтеграційні процеси у Північній Америці;

• характеризувати діяльність політичних діячів: П. Трюдо, Ж. Кретьєна, Джастіна Трюдо;

• тлумачити та застосовувати поняття і терміни: діаспора.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми та завдань уроку.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Запитання

1. Якими були наслідки маккартизму для розвитку США?

2. Назвіть позитивні й негативні ознаки внутрішньої і зовнішньої політики Д. Ейзенхауера в США.

3. Чим відрізнялася зовнішня політика демократів і республіканців у 1950- 1990-х рр.?

Історичний диктант

1. «Нових рубежів» прагнув досягнути...

2. «Уотергейтський скандал» пов’язаний із президентом...

3. Побороти бідність намагався...

4. Карибська криза припадає на час президентства...

5. Агресія США проти В’єтнаму розпочалась за президента...

6. Назвіть ім’я президента США, убитого 1963 року.

7. Коли американські астронавти висадилися на Місяці?

8. Назвіть ім’я лідера руху афроамериканців США в 1950-1960-ті рр.

9. Яку назву мала економічна програма президента Р. Ніксона?

10. Назвіть ім’я президента США, який започаткував політику «розряджання» у відносинах з Радянським Союзом.

11. Хто з американських президентів назвав СРСР «імперією зла»?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Бесіда

1. На чиєму боці виступала Канада в Другій світовій війні? Чому?

2. У чому полягали політичні та економічні особливості Канади порівняно з іншими домініонами Британської співдружності?

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Внутрішньо- і зовнішньополітичний курс канадських урядів

Робота з підручником

• За допомогою підручника проаналізувати політику урядів Канади у повоєнні роки. Назвати основні відмінності політики лібералів та консерваторів при владі в Канаді.

Утвердження незалежності. Конституційна реформа 1982 р.

Робота з поняттями

Конституційна реформа — це процес встановлення повного суверенітету Канади у березні 1982 р., у результаті якого англійський парламент схвалив рішення про припинення своїх повноважень щодо домініону Канади, а 17 квітня 1982 р. канадський парламент прийняв нову Конституцію (доповнення стосувались демократичних прав і свобод, зв’язків між федеральним урядом і провінціями).

Проблема Квебеку

Робота з підручником

• Опрацюйте текст підручника на с. 71-72 та назвіть причини загострення відносин влади з провінцією Квебек.

Складання тез

• Після опрацювання відповідного розділу підручника та бесіди з учителем учням пропонують скласти тези щодо Квебекської проблеми.

Орієнтовний вигляд тез

• У Канаді проживає 44 % англомовного населення і 28 % франкомовного населення, переважна частина франкомовного населення проживає у провінції Квебек (82% населення провінції);

• провінція економічно розвинена, але існує чимало проблем (безробіття серед франкомовного населення, перевага в бізнесі належить англомовному населенню);

• 1968 року була створена Квебекська партія, яка ставить за мету вихід Квебеку зі складу Канади, було утворено Фронт визволення Квебеку, який здійснював терористичні акти проти урядовців та англомовного населення;

• 1980 року у Квебеку було проведено референдум: 40% населення проголосувало за вихід із Канади;

• Канадський уряд іде на поступки, здійснюючи дуже гнучку політику, акцентуючи зусилля на запровадженні двомовності у провінції;

• 1995 року було проведено другий референдум (49,4% проголосували за вихід із Канади), але виникли проблеми — індіанці та ескімоси пообіцяли виділити свої резервації в разі виходу провінції зі складу Канади.

Українсько-канадські відносини

Метод «Прес»

• Висловіть судження щодо необхідності розвитку українсько-канадських відносин на сучасному етапі.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Бесіда

1. Як би ви розв’язали проблему Квебеку?

2. Як можна покращити українсько-канадські відносини?

Запитання та завдання

1. Як змінилося становище Канади після Другої світової війни?

2. Назвіть провідні партії Канади.

3. Коли країна остаточно здобула суверенітет?

4. Дайте характеристику зовнішньополітичного курсу Канади.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Опрацювати текст підручника на с. 69-75 і відповісти на запитання до нього. Підготувати повідомлення про діяльність канцлера ФРН Гельмута Коля.