Усі уроки «Всесвітня історія. Стандартний та академічний рівні». 10 клас

Урок 35. «КРАЇНИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ», «МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ 1930-х рр. НАЗРІВАННЯ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ», «РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ В ПЕРШІ ДЕСЯТИЛІТТЯ XX ст.»

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• характеризувати особливості розвитку Японії, Китаю, Індії, Туреччини, Персії, провідних країн Латинської Америки;

* оцінювати визначних політичних діячів;

• визначати особливості міжнародних відносин;

* називати найважливіші досягнення науки і техніки, аналізувати, як вони впливали на повсякденне життя людей.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми та цілей уроку.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка таблиці «Мистецькі стилі І йол. XX ст.».

III. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Робота з візуальними джерелами

Джерело 1

Завдання

1. Уважно розгляньте карикатури.

2. Яке явище вони характеризують?

3. Які наслідки мало це явище?

Джерело 2

Завдання

1. Визначте напрям живопису.

2. Дайте йому стислу характеристику.

Портретна галерея

1) Він допоміг своїй рідній країні вибороти статус незалежної держави. Він сповідував філософію добра, миру й ненасильницької боротьби за моральні цінності. (М. Ґанді)

2) У зеніті кар’єри його називали великою людиною, героєм із плеяди тих, що народжуються один раз на п’ятсот років. Його порівнювали з Конфуцієм, нагороджували лаврами вождя народу. (Чан Кайшї)

3) Фальшивомонетник. Здійснив державний переворот. Став президентом та чотири рази переписав Конституцію держави на власний розсуд. (А Самоса)

4) Став президентом, здійснив разючу європеїзацію країни. 1924 року він почав поступово замінювати норми традиційного мусульманського права шаріату законами європейського зразка. (Ататюрк)

5) Останній імператор Персії. (Реза шах Пехлеві)

6) Протягом 1932-1945 рр. правив країною як диктатор. 1937 р. під його керівництвом була підготовлена і прийнята конституція, що проголосила Бразилію «Новою державою». (Ж. Варґас)

7) Провів націоналізацію залізничного транспорту, імпортозамінну індустріалізацію. Запровадив високі протекціоністські тарифи для зміцнення власної промисловості. (Л. Карденаса)

Запитання для бесіди

1. Оцініть діяльність, М. Ґанді, Чан Кайші, А. Самоси, Ататюрка, Реза шаха Пехлеві, Ж. Варґаса, Л. Карденаса;

2. Проаналізуйте особливості економічних і політичних процесів у країнах Латинської Америки.

3. Назвіть методи боротьби за національний та соціальний прогрес народів Індії та Китаю.

4. Як розвивалась Турецька республіка за правління Кемаля Ататюрка?

5. Поясніть витоки палестинської проблеми.

6. Назвіть особливості розвитку Японії в цей період.

7. Проаналізуйте процес радянсько-німецького зближення та причини підписання пакту Молотова-Ріббентропа.

8. Чим відрізнявся процес утворення осередків війни на Далекому Сході, в Африці та Європі?

9. Якими були зовнішньополітичні пріоритети провідних країн світу у зазначений період?

10. Визначте витоки, прояви та наслідки політики «умиротворення».

11. Проаналізуйте нові напрями в мистецтві та літературі.

12. Які основні ідеї й течії панували в розвитку культури цього періоду?

13. Поясніть причини виникнення масової культури.

Попередня
Сторінка
Наступна
Сторінка