Усі уроки «Всесвітня історія. Стандартний та академічний рівні». 10 клас

Урок 24. УРОК УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ТЕМАТИЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗА ТЕМОЮ «СРСР. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ»

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• показувати на історичній карті новоутворені держави після розпаду багатонаціональних імперій;

• характеризувати процес становлення тоталітарних і авторитарних режимів у СРСР та Східній Європі;

• порівнювати розвиток країн із демократичним і авторитарним режимами;

• описувати ключові події історії СРСР та країн Центральної та Східної Європи, оцінювати діяльність провідних політичних лідерів;

• тлумачити та застосовувати поняття і терміни.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми та цілей уроку.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Портретна галерея

1) Видатний державний та політичний діяч Польщі, начальник Польської держави, ініціатор режиму «санацій». (Юзеф Пілсудський)

2) Угорський диктатор з 1920 р. (Міклош Гортпї)

3) Видатний державний та політичний діяч Чехословаччини, її перший президент у 1918-1935 рр. (Томат Масарик)

4) Король Королівства сербів, хорватів і словенців з династії Карагеоргійовичів, який у січні 1929 р. здійснив державний переворот і проголосив утворення Королівства Югославія. (Король Александр)

5) Лідер Болгарського землеробського народного союзу, який у серпні 1919 р. очолив новий уряд країни. (Александр Стамболійський)

6) Генерал румунської армії, який 5 вересня 1940 р. був призначений прем’єр-міністром країни, прибічник диктаторської влади. (Йон Антонеску)

7) Генеральний секретар ВК РКП(б) та ЦК ВКП(б). (Йосип Сталін)

Логічні завдання

1. Номери наведених понять, термінів і прізвищ проставте у відповідні колонки.

1) «Залізногвардійці»;

2) Корфська декларація;

3) Індустріалізація;

4) «санація»;

5) Судетська область;

6) Юзеф Пілсудський;

7) Томаш Масарик;

8) Йон Антонеску;

9) Йосип Сталін;

10) король Александр;

Відповідь:

11) «кондукеторул»,

12) сербізація;

13) Голодомор;

14) Національне зібрання;

15) начальник держави;

16) Мюнхенська змова;

17) Відовданська конституція;

18) масові репресії;

19) Установчий сейм;

20) цараністи.

СРСР

Польща

Чехословаччина

Румунія

Королівство сербів, хорватів і словенців

3, 9, 13, 18

4, 6, 15, 19

5, 7, 14, 16

1, 8, 11, 20

2, 10, 12, 17

2. Визначте наслідки події.

Країна

Дата

Подія

Наслідки

1

Польща

7 листопада 1918 р.

Проголошено Польську республіку

 

2

Чехословаччина

29-30 вересня 1938 р.

Мюнхенський договір

 

3

Угорщина

1 березня 1920 р.

Міклоша Горті обрано регентом Угорщини

 

4

Болгарія

9 червня 1923 р.

Державний переворот

 

5

Румунія

Лютий 1938 р.

Встановлення королівської диктатури

 

6

КСХС

28 червня 1921 р.

Прийняття Відовданської конституції

 

Відповідь:

1) Відновлення незалежності Польщі. 2) Розчленування Чехословаччини та загарбання її Німеччиною. 3) Встановлення авторитарного режиму в Угорщині. 4) Вбивство прем’єр-міністра країни Александра Стамболійського, встановлення профашистського режиму. 5) Прийняття нової конституції в Румунії, політичні репресії, курс на зближення з Німеччиною. 6) Офіційне оформлення Королівства сербів, хорватів і словенців та закріплення його унітарного устрою.

3. Оберіть візуальні джерела, які характеризують внутрішню політику СРСР.

Відповідь: 2, 4, 5.

III. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Повторити матеріал теми.

2. Підготувати презентацію про генерала Танаки.