Усі уроки «Всесвітня історія. Стандартний та академічний рівні». 10 клас

Урок 11. РОЗВИТОК СПОЛУЧЕНИХ ШТАТІВ АМЕРИКИ

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• називати зміни у статусі США після Першої світової війни;

• описувати ключові події історії країни;

• характеризувати добу «проспериті» в США та шляхи подолання проявів світової кризи;

• давати оцінку діяльності керівників країни 30-х рр. XX ст., їхньої ролі в політичному, економічному розвитку держави;

• тлумачити та застосовувати поняття і терміни: «проспериті», Велика депресія, «новий курс».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

ХІД уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми та цілей уроку.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

1. Які цілі переслідували США, стаючи учасником Першої світової війни?

2. Пригадайте, чого домагалися США на Паризької мирної конференції. Чи справдилися їхні очікування?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Після завершення Першої світової війни Захід охопив період політичної нестабільності. Політична криза у США проявилась у посиленні консервативних тенденцій.

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з історичними документами

1. Звернення кандидата в президенти США республіканця Герберта Гувера 11 серпня 1928 р.

«Мирне врегулювання було здійснено. Оздоровчі процеси за наявності доброї волі загасили осередки ненависті. Рік за роком у наших відносинах з іншими країнами ми просувалися до ідеалів законності та миру замість використання сили. За допомогою жорсткої економії федеральні витрати скорочувалися на два мільярди доларів щорічно. Державний борг був скорочений на шість з половиною мільярдів доларів. Проблема зовнішніх боргів була врегульована переважно на умовах, які враховували інтереси як наших боржників, так і наших платників податків. Податки знижувалися чотири рази поспіль. Ці знижки здійснювалися насамперед в інтересах більшості платників податків. Із цією метою податки на предмети споживання і комунальні послуги було знято...»

Завдання

• Спробуйте визначити основні досягнення Республіканської партії США протягом 1920-1928 рр.? Чи були недоліки в їхній діяльності?

2. Закон США про нейтралітет. 1 травня 1937 р.

Експорт зброї, боєприпасів і військового спорядження.

Розділ 1

...Встановивши, що між двома або більшим числом іноземних держав існує стан війни, президент оголошує про цей факт, і після цього вважається незаконним експортувати, намагатися експортувати або сприяти експорту зброї,

боєприпасів або військового спорядження з будь-якого пункту Сполучених Штатів до будь-якої із зазначених президентом ворожих держав або до будь-якої нейтральної держави для передання їх через неї ворожій державі або для використання їх останнім.

Запитання

• У чому полягали особливості зовнішньополітичного курсу США в повоєнні роки?

Учні презентують свої відповіді і заповнюють таблицю. У разі необхідності вчитель доповнює учнів.

Робота з таблицею

• Слухаючи розповідь учителя про основні засади економічної політики президентів В. Гардінга та К. Куліджа, учні складають таблицю.

Напрямок внутрішньополітичного курсу

Напрямок зовнішньополітичного курсу

   

Виступи груп

Дві групи учнів отримали випереджальне завдання, оголошують результати своєї роботи.

1-ша група. Причини Великої депресії

• Перевиробництво товарів і брак грошової маси для їх придбання;

• брак золота (гроші були прив’язані до золота, тому виник дефіцит грошей, а потім і дефіцит платоспроможного попиту на товари і послуги);

• дефляція — різке падіння цін на товари;

• банкрутство підприємств, безробіття, загороджувальні мита на імпортні товари.

2-га група. «Новий курс» Рузвельта

• Встановлення абсолютного державного контролю над золотом;

• зменшення кількості банків;

• золотий вміст долара було знижено;

• організація громадських робіт;

• прийнято закон про страхування за віком та через безробіття;

• закон про відновлення промисловості (National Industrial Recovery Act — HIPA);

• Кодекси чесної конкуренції;

• прийнято білль про допомогу фермерам (так званий ААА).

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати відповідний параграф підручника.