Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс). 6 клас: розробки уроків до підручника О. В. Гісема та О. О. Мартинюка

УРОК № 55

Тема. Практичне заняття «Історичний портрет Цезаря».

Мета: охарактеризувати діяльність Цезаря; визначити його роль в історії; розвивати вміння самостійно здобувати нові знання, опрацьовуючи додаткові джерела інформації; виховувати повагу до історичного минулого народів.

Тип уроку: застосування набутих знань.

Обладнання: підручник, атлас, стінна карта, роздавальний та ілюстративний матеріал.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель оголошує тему практичного заняття, нагадує його особливості, форми роботи на уроці й правила, яких необхідно дотримуватися учням.

II. ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

План роботи

1. Ознайомлення з наданими вчителем матеріалами.

2. Опрацювання матеріалу згідно з пам’яткою.

3. Висновки відповідно до мети роботи.

Пам'ятка для складання історичного портрета

1. Як відбувалося становлення особистості історичного діяча?

1) Де і коли він народився?

2) Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?

3) Як формувалися його погляди?

2. Особисті якості й риси характеру.

1) Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?

2) Які з його особистих якостей вам подобаються, а які — ні?

3. Діяльність історичної особистості.

1) Схарактеризуйте основні справи життя діяча.

2) Які успіхи й невдачі були в його справах?

3) Які верстви населення підтримували його діяльність, а які — ні? Чому?

4) Хто був його другом (друзями), а хто — ворогом (ворогами)? Чому?

5) Якими були наслідки його діяльності:

а) для сучасників;

б) для нащадків?

6) Завдяки чому людство пам’ятає цю людину?

4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?

1) Які почуття викликає у вас його діяльність?

2) Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою позицію.

III. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учні по черзі відповідають одним реченням на запитання: «У чому ви вбачаєте важливість проведеного уроку?».

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторіть матеріал за темою «Стародавній Рим за царської та республіканської доби». Підготуйтеся до уроку узагальнення й тематичного оцінювання.