Посібник «Мій конспект. Історія України. Стандартний та академічний рівні. 11 клас»
Календарне планування до курсу «Історія України». 11 клас
№ та дата уроку |
Тема уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Орієнтовні навчальні цілі відповідно до предметних компетенцій |
1 |
Вступ |
Завдання і структура курсу. Джерела. Другий період Новітньої доби української історії. Періодизація історії України другої половини XX ст. Територія й населення України напередодні Другої світової війни |
Учень/учениця: • показує на карті кордони та адміністративно-територіальний поділ українських земель у добу Новітньої історії; • визначає основні етапи розвитку України від другої половини XX ст. до сьогодення; хронологічну послідовність явищ соціально-економічного, політичного і культурного життя доби; • застосовує періодизацію вітчизняної історії як інструмент для розуміння особливостей розвитку України в період Новітньої доби |
Тема 1. Україна в роки Другої світової війни (1939—1945 рр.) |
|||
2 |
Україна на початку Другої світової війни |
Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р. Початок Другої світової війни. Українці в польській армії |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні воєнні дії на території України в період Другої світової війни; • висловлює та аргументує власні судження про «українське питання» в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни; • вільно орієнтується в історичній термінології: агресор, пакт |
3 |
Уведення Західної України до складу УРСР |
Вступ Радянського Союзу у війну. Уведення Східної Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Вессарабії до складу УРСР. Радянізація новоприеднаних територій. Правовий статус громадян на анексованих територіях. Масові політичні репресії 1939-1940 рр. |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні воєнні дії на території України в період Другої світової війни; • порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо уведення і радянізації новоприєднаних територій до складу УРСР в 1939-1940 рр.; політичного та соціально-економічного становище в Україні напередодні німецько-радянської війни; • визначає правовий статус громадян на анексованих територіях; • вільно орієнтується в історичній термінології: радянізація |
4 |
Україна в 1941- 1942 рр. |
Політичне та соціально-економічне становище в Україні напередодні німецько-радянської війни. Бойові дії в 1941-1942 рр. Відступ Червоної армії. Мобілізаційні заходи. Тактика «випаленої землі» |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні воєнні дії на території України в період Другої світової війни; • пояснює причини й наслідки окупації України; • вільно орієнтується в історичній термінології: агресор, «бліцкриг», евакуація, мобілізація, «котел» |
5 |
Окупаційний режим Німеччини та її союзників в Україні |
Окупація України військами Німеччини та її союзниками. Нацистський «новий порядок». Колабораціонізм. Остарбайтери. Концтабори. Масове знищення мирного населення. Голокост |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні воєнні дії на території України в період Другої світової війни; • порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо життя населення України в умовах нацистської окупації та евакуації; • вільно орієнтується в історичній термінології: окупаційний режим, «новий порядок», остарбайтери, діти війни, воєнний злочин |
6 |
Рух Опору |
Опір окупантам. Український визвольний рух. Степан Бандера. Проголошення Акта відновлення Української Держави. Поліська січ. Створення УПА. Українсько-польське протистояння. Українська Головна Визвольна Рада (УГВР). Радянський партизанський рух. Сидір Ковпак |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні воєнні дії на території України в період Другої світової війни; • вільно орієнтується в історичній термінології: «визвольний похід», похідні групи, Український визвольний рух; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Андрій Мельник, Степан Бандера, Тарас Бульба (Боровець), Роман Шухевич, Кирило Осьмак, Сидір Ковпак, Кузьма Дерев’янко |
7 |
Радянський наступ1943-1944 рр. |
Радянський наступ взимку 1942-1943 рр. Бої на Лівобережжі влітку-восени 1943 р. Битва за Дніпро. Звільнення Києва. Вигнання німецьких військ та їхніх союзників із Правобережної та Південної України. Депортація з Криму кримських татар та інших народів. Завершення бойових дій на території України |
Учень/учен иця: • використовує карту як джерело інформації про основні воєнні дії на території України в період Другої світової війни; • вільно орієнтується в історичній термінології: депортація, «чорносвитники» («сірі піджаки» ); • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Іван Кожедуб, Аметхан Султан |
8 |
Закінчення Другої світової війни |
Українці у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй у роки Другої світової війни. Кузьма Дерев’янко. Українське питання на Ялтинській та Потсдамській конференціях. Ціна війн |
Учень/учениця: • формулює власні судження щодо ролі і місця українців у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй у роки Другої світової війни; участі українців у визволенні країн Європи; • вільно орієнтується в історичній термінології: воєнний злочин; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Кузьма Дерев’янко |
9 |
Практичне заняття. Внесок українського народу в перемогу над нацизмом |
||
10 |
Культурно-освітній процес у роки війни |
Культура в роки війни. Освіта і наука. Література. Образотворче мистецтво. Музика та кінематограф |
Учень/учениця: • визначає основні тенденції культурно-освітнього процесу доби; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Євген Патон |
11 |
Наш край у роки Другої світової війни |
||
12 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
||
Тема 2. Україна в перші повоєнні роки (1945 — початок 1950-х рр.) |
|||
13 |
Україна наміжнародній арені |
Україна — співзасновниця ООН. Міжнародні договори другої половини 1940-х — початку 1950-х рр., встановлення кордонів УРСР. Участь УРСР в інших міжнародних організаціях |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про адміністративно-територіальні зміни в УРСР; • орієнтується в історичній термінології: репатріанти |
14 |
Внутрішньополітичне становищеУкраїни |
Внутрішньополітичне й економічне становище УРСР. Особливості відбудовчого процесу. Масовий голод 1946-1947 рр. Зміцнення тоталітарного режиму. Ідеологічні кампанії |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні події в політичному, соціально-економічному і культурному житті повоєнної України; |
• визначає основні тенденції та особливості внутрішньополітичного й економічного становища УРСР; • орієнтується в історичній термінології: репатріанти, екстенсивний шлях розвитку, тоталітарна економіка, модернізація, спецпоселення, космополіти, «псевдонауки», «лисенківщина», «ждановщина»; • висловлює і аргументує власні судження про причини зміцнення тоталітарного режиму; • визначає роль і наслідки ідеологічних кампаній в УРСР |
|||
15 |
Західні області України |
Відновлення політики радянізації в західних областях України. Український визвольний рух у 1944-1950-х рр. Р. Шухевич. Обмін населенням між Польською Народною Республікою та УРСР. Масові депортації (1944- 1946 рр.). Операції «Вісла» та «Захід». Ліквідація УГКЦ |
Учень/учениця: • аналізує, робить аргументовані висновки щодо відновлення політики радянізації в західних областях; українського визвольного руху в 1944-1950-х рр.; • пояснює причини і наслідки обміну населенням між Польською Народною Республікою та УРСР; • формулює власні судження щодо ролі та місця УГКЦ на західноукраїнських землях; • орієнтується в історичній термінології: національна свідомість, спецпоселення; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Йосип Сліпий, Василь Кук, Олександр Палладій, Сергій Лебедєв, Володимир Філатов, Олександр Богомолець |
16 |
Практичне заняття. Демографічні зміни. Повсякденне життя повоєнних років. Доля жінки |
||
17 |
Культура у повоєнні роки |
Культура в перші повоєнні роки (1945 — перша половина 1950-х рр.). Відбудова системи освіти. Наука. Література. Образотворче мистецтво. Музика та кінематограф. Становище творчої інтелігенції |
Учень/учениця: • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Олександр Палладій, Сергій Лебедєв, Володимир Філатов, Олександр Богомолець |
18 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
||
Тема 3. Україна в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства (середина 1950-х — середина 1960-х рр.) |
|||
19 |
Внутрішньополітичне становище України в середині 50-х рр. |
Внутрішньополітичне становище Української РСР у середині 50-х рр. Адміністративно-територіальні зміни. Уведення Кримської області до складу УРСР. Стан промисловості та сільського господарства |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні події політичного, економічного і культурного життя України в період лібералізації суспільства |
20 |
«Відлига» |
Початок лібералізації суспільного життя. Участь українців у повстаннях у сталінських концтаборах 1953-1954 рр. XX з’їзд КПРС. Реабілітація жертв сталінських репресій. «Відлига». Загострення боротьби серед вищого партійного керівництва України |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні події політичного, економічного і культурного життя України в період лібералізації суспільства; • висловлює й аргументує власні судження щодо зародження дисидентського руху; |
№ та дата уроку |
Тема уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Орієнтовні навчальні цілі відповідно до предметних компетенцій |
Зародження дисидентського руху в Україні та його особливості. Левко Лук’яненко |
• орієнтується в історичній термінології: волюнтаризм, суб’єктивізм, децентралізація; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Левко Лук’яненко |
||
21 |
Розвиток економіки України |
Зміни в управлінні господарством. Раднаргоспи. Розвиток промисловості. Аграрна політика у другій половині 1950-х — першій половині 1960-х рр. Хрущовські надпрограми |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні події політичного, економічного і культурного життя України в період лібералізації суспільства; • визначає основні тенденції та суперечності процесу реформування промисловості та сільського господарства; • орієнтується в історичній термінології: волюнтаризм, суб’єктивізм, децентралізація |
22 |
Практичне заняття. Нові явища в соціальній сфері та повсякденному житті населення |
||
23 |
Розвиток культури, науки, освіти |
Науково-технічна революція. Здобутки науки. Реформи освіти. Посилення русифікації. «Відлига» в мистецтві. Шістдесятництво в українській культурі. Розвиток спорту |
Учень/учениця: • порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо науково-технічної революції доби відлиги; розвитку мистецтва; • висловлює й аргументує власні судження щодо шістдесятництва в українській культурі; • пояснює причини посилення русифікації; • орієнтується в історичній термінології: атеїзм, русифікація, абстракціонізм; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Віктор Глушков, Ліна Костенко, Іван Драч, Василь Стус |
24 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
||
Тема 4. Україна у період загострення кризи радянської системи (середина 1960-х — середина 1980-х рр.) |
|||
25 |
Економіка України в середині 1960-х — середині 1980-х рр. |
Спроби реформування командної економіки в другій половині 1960-х рр. Економічне становище УРСР у 1970-ті — на початку 1980-х рр. Продовольчі програми |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про політичне, соціально-економічне життя УРСР доби «застою»; • висловлює та аргументує власні судження щодо спроби реформування командної економіки в другій половині 1960-х рр.; • порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо економічного становища УРСР у другій половині 1960-х рр. та 1970-ті — на початку 1980-х рр.; • орієнтується в історичній термінології: «реформи Олексія Косигіна», доба «застою», «розвинений соціалізм», номенклатура, системна криза, дефіцит; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Петро Шелест, Володимир Щербицький |
26 |
Соціальний розвиток України та ідеологія |
Ідеологічні орієнтири партійно-радянського керівництва. Петро Шелест, Володимир Щербицький. Конституція УРСР 1978 р. Зміни в соціальній та національній структурі населення. Привілейоване становище партійних радянських працівників |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про політичне, соціально-економічне життя УРСР доби «застою»; • порівнює та формулює власні судження щодо дотримання прав людини в радянському суспільстві і положень Конституції УРСР 1978 р.; • визначає основні тенденції й суперечності суспільно-політичного життя в добу «застою»; • визначає здобутки і проблеми в розвитку соціальної сфери; • орієнтується в історичній термінології: доба «застою», «розвинений соціалізм», номенклатура, системна криза; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Петро Шелест, Володимир Щербицький |
27 |
Дисидентський рух |
Дисидентський рух: течії, форми та методи боротьби. Іван Дзюба «Інтернаціоналізм чи русифікація». Українська Ґельсінська група. Микола Руденко. Кримськотатарський національний рух. Мустафа Джемілєв |
Учень/учениця: • пояснює причини і наслідки активізації дисидентського руху в другій половині 1960-х — на початку 1970-х рр.; • орієнтується в історичній термінології: розряджання міжнародної напруженості, Ґельсінська угода; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Михайло Брайчевський, Іван Дзюба, Василь Симоненко |
28 |
Практичне заняття. Повсякденне життя. Моральний стан радянського суспільства |
||
29 |
Розвиток освіти, науки, культури |
Розвиток освіти, науки, літератури. Формування опозиційних течій у культурі. Українське мистецтво. Досягнення українських спортсменів. Молодіжний неформальний рух в Україні |
Учень/учениця: • виявляє суперечливі процеси в розвитку освіти, науки, літератури; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Іван Миколайчук, Сергій Параджанов, Платон Майборода, Євгенія Мирошниченко, Анатолій Солов’яненко, Микола Амосов, Олег Антонов |
30 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
||
Тема 5. Розпад Радянського Союзу й проголошення незалежності України (1985—1991 рр.) |
|||
31 |
Початок перебудови |
Політика «прискорення» та її наслідки в Україні. Антиалкогольна кампанія. Стан економіки. Шахтарські страйки. Рівень життя населення |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про УРСР доби «перебудови»; • аналізує й робить аргументовані висновки щодо стану командної економіки; рівня життя населення України в 1985-1991 рр.; • орієнтується в історичній термінології: системна криза, бартерний обмін, альтернатива |
32 |
Практичне заняття. Чорнобильська катастрофа та її наслідки |
||
33 |
Внутрішньополітичне становище України 1985-1989 рр. |
«Гласність» і лібералізація. Зрушення в політичному житті України. Розгортання страйкового руху. Формування багатопартійної системи. Активізація національно-демократичного руху в другій половині 1980-х рр. Національні громадські організації і об’єднання. Релігійне відродження. Вихід УГКЦ з підпілля |
Учень/учениця: • визначає основні причини, тенденції та суперечності політики «перебудови» і «гласності» в УРСР; • виявляє суперечливі процеси зрушень у політичному житті України; • визначає роль і наслідки процесу формування багатопартійної системи в суспільному житті України; • орієнтується в історичній термінології: «нове мислення», «перебудова», гласність, альтернатива, «неформальні організації»; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Леонід Кравчук, В’ячеслав Чорновіл |
34 |
Внутрішньополітичне становище України 1990 1991 рр. |
Вибори до Верховної Ради УРСР і місцевих рад 1990 р. Створення Автономної Республіки Крим (12 лютого 1991 р.). Декларація про державний суверенітет України. Революція на граніті. Спроба державного перевороту в СРСР у серпні 1991 р. |
Учень/учениця: • виявляє суперечливі процеси зрушень у політичному житті України; • висловлює й аргументує власні судження щодо спроби державного перевороту в СРСР у серпні 1991 р. і його наслідків в Україні; • визначає роль і наслідки процесу формування багатопартійної системи в суспільному життя України; • пояснює причини й наслідки «революції на граніті»; • формулює власні судження щодо ролі і місця України в загальносоюзних суспільно-політичних процесах у першій половині 1991 р.; • орієнтується в історичній термінології: путч, державний переворот; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Леонід Кравчук, В’ячеслав Чорновіл |
35 |
Проголошення незалежності України |
Проголошення незалежності України та її міжнародне визнання. Розпад СРСР. Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Леонід Кравчук |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про розпад СРСР і проголошення незалежності України; • виявляє суперечливі процеси зрушень у політичному житті України; • орієнтується в історичній термінології: державний суверенітет; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Леонід Кравчук, Олександр Мороз, В’ячеслав Чорновіл |
36 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
||
Тема 6. Україна в умовах незалежності (від 1991 р. до сьогодення) |
|||
37 |
Державотвочі процеси в Україні в 1991- 1998 рр. |
Вихід незалежної України на міжнародну арену. Початок державотворчих процесів. Початок формування Збройних сил та правоохоронних органів України. |
Учень/учениця: • визначає хронологічну послідовність головних політичних процесів; • пояснює співвідношення політичних сил в Україні; |
Повернення кримських татар на історичну батьківщину. Статус Криму |
• зіставляє різні точки зору щодо процесів розбудови незалежної, демократичної, соціальної, правової держави; • порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо перебігу державотворчих процесів в Україні в 1991-1998 рр.; • порівнює та визначає основні тенденції та суперечності державотворчого процесу в України в 1991-1998 рр.; • орієнтується в історичній термінології: державотворчий процес, політичні партії, альтернативні вибори, фракція, Центральна виборча комісія (ЦВК), референдум, політична криза; депутатська недоторканність, державна символіка, кримсько-татарський меджліс; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Леонід Кучма |
||
38 |
Соціально-економічний розвиток України в 1991- 1998 рр. |
Стан економіки України у 1991- 1998 рр. Соціальна диференціація суспільства. Запровадження національної валюти. Демографічні процеси. Трудова еміграція. Стан сільського господарства. Початок реформ в аграрному секторі |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні соціально-економічні події в умовах незалежної України; • порівнює та визначає основні тенденції та суперечності процесу соціально-економічного розвитку України в 1991-1998, • висловлює й аргументує власні судження щодо перспектив економічного, політичного, соціального розвитку України, реформування відносин власності; включення населення у ринкові відносини; • орієнтується в історичній термінології: купоно-приватизація, інвестиції, дефолт, депопуляція, прожитковий мінімум, корупція, «відплив мізків», стабілізація економіки, конкурентоспроможність, банкрутство, спад виробництва |
39 |
Економіка України в 1998- 2008 рр. |
Основні тенденції економічного розвитку України у 1998-2008 рр. Становлення олігархічної системи. Пошуки шляхів економічної стабілізації. Початок інтеграції української економіки в європейський та світовий економічний простір |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні політичні й соціально-економічні події в умовах незалежної України; • порівнює і визначає основні тенденції та суперечності процесу соціально-економічного розвитку України в 1998-2008 рр.; • висловлює й аргументує власні судження щодо реформування відносин власності; включення населення у ринкові відносини; • формулює власні судження щодо ролі і місця олігархічної системи в Україні; • орієнтується в історичній термінології: міграція, депопуляція, евроінтеграція, інвестиції, прожитковий мінімум, корупція, «відплив мізків»; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Віктор Ющенко |
40 |
Внутрішньополітичне становище України 1998-2004 рр. |
Політична розбудова суспільства. Виборчі кампанії 1998 та 1999 рр. Леонід Кучма. Рухи протесту початку 2000-х рр. Парламентські вибори 2002 р. Президентські вибори 2004 р. Конституційна реформа 2004 р. |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні політичні й соціально-економічні події в умовах незалежної України; • порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо перебігу державотворчих процесів в Україні в 1991-2016 рр.; • порівнює й визначає основні тенденції та суперечності процесу соціально-економічного розвитку України в 1991-1998, 1998-2008 рр., • орієнтується в історичній термінології: політичні партії, державотворення, мажоритарна система; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Леонід Кучма, Віктор Ющенко, Віктор Янукович |
41 |
Внутрішньополітичне становище України 2004—2013 рр. |
Помаранчева революція 2004 р. Віктор Ющенко. Суспільно-політичне життя та соціально-економічний розвиток України у 2005—2013 рр. Конституційна реформа 2010 р. Віктор Янукович |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні політичні й соціально-економічні події в умовах незалежної України; • порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо перебігу державотворчих процесів в Україні в 1991-2016 рр.; • порівнює й визначає основні тенденції та суперечності процесу соціально-економічного розвитку України в 1998-2008, 2008-2014 рр.; • визначає причини й наслідки впливу світової економічної кризи на розвиток України; • орієнтується в історичній термінології: євроінтеграція, інвестиції, політичні партії, державотворення, мажоритарна система, прожитковий мінімум, корупція, «відплив мізків», Помаранчева революція; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Віктор Ющенко, Віктор Янукович, Петро Дорошенко |
42 |
Зовнішня політика України 1992-2013 рр. |
Формування зовнішньої політики України. Ядерне роззброєння. Україна в міжнародних організаціях. Загострення відносин із Російською Федерацією. Конфронтація навколо острова Тузла. «Газові» та «торговельні» війни з Росією |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні політичні й соціально-економічні події в умовах незалежної України; • порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо перебігу державотворчих процесів в Україні в 1991-2016 рр.; • порівнює й визначає основні тенденції та суперечності процесу соціально-економічного розвитку України в 1991-1998, 1998-2008, 2008-2014 рр.; • виявляє суперечливі процеси пошуків Україною зовнішньополітичних орієнтирів; • орієнтується в історичній термінології: без’ядерний статус, меморандум, євроінтеграція; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Леонід Кучма, Віктор Ющенко, Віктор Янукович |
43 |
Революція Гідності 2013-2014 рр. |
Процес європейської інтеграції та його призупинення. Студентський майдан. Євромайдан. Революція Гідності 2013-2014 рр. Небесна Сотня |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні політичні й соціально-економічні події в умовах незалежної України; • порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо перебігу державотворчих процесів в Україні в 1991-2016 рр.; • порівнює й визначає основні тенденції та суперечності процесу соціально-економічного розвитку України в 2008-2014 рр.; • виявляє суперечливі процеси пошуків Україною зовнішньополітичних орієнтирів; • орієнтується в історичній термінології: євроінтеграція, Революція Гідності, Небесна Сотня; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Віктор Янукович, Петро Порошенко |
44 |
Тимчасова окупація Криму. Початок АТО |
Анексія та тимчасова окупація Криму Російською Федерацією. Агресія Росії проти України. Початок Антитерористичної операції (АТО) в Донецькій та Луганській областях |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні політичні й соціально-економічні події в умовах незалежної України; • порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо перебігу державотворчих процесів в Україні в 1991-2016 рр.; • порівнює й визначає основні тенденції та суперечності соціально-економічного розвитку України в 2014-2016 рр.; • пояснює причини й наслідки агресії Російської Федерації проти України; • орієнтується в історичній термінології: євроінтеграція, Революція Гідності; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Петро Порошенко |
45 |
Україна 2014-2016 рр. |
Дострокові президентські вибори 2014 р. Петро Порошенко. Угода про асоціацію між Україною й Європейським Союзом. Бойові дії на сході України (квітень 2014-2016 рр.). Реакція світової спільноти на агресію Російської Федерації. Процес мирного врегулювання: Мінські угоди та «нормандська четвірка». Формування громадянського суспільства. Соціально-економічний розвиток України у 2014-2016 рр. |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні політичні й соціально-економічні події в умовах незалежної України; • порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо перебігу державотворчих процесів в Україні в 1991-2016 рр.; • порівнює й визначає основні тенденції та суперечності соціально-економічного розвитку України в 2014-2016 рр.; • пояснює причини й наслідки агресії Російської Федерації проти України; • орієнтується в історичній термінології: євроінтеграція, «нормандська четвірка», Мінські угоди; • творчо застосовує здобуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Петро Порошенко |
46 |
Особливості культурного розвитку України (1991-2016 рр.) |
Особливості культурного розвитку України (1991-2016 рр.). Релігійне життя. Зміни в системі національної освіти. Основні тенденції розвитку науки. Література і мистецтво. Євробачення 2005 та 2016 рр. Розвиток спорту та здобутки українських спортсменів. Чемпіонат Європи з футболу в Україні та Польщі 2012 р. |
Учень/учениця: • використовує карту як джерело інформації про основні політичні й соціально-економічні події в умовах незалежної України; • формулює власні судження щодо розвитку освіти, науки і культури в сучасній Україні; • орієнтується в історичній термінології: «відплив мізків», меценат, спонсор |
47 |
Практичне заняття. Екологічні проблеми України наприкінці XX — на початку XXI ст. Подолання наслідків Чорнобильської катастрофи |
||
48 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
||
49 |
Наш край у другій половині XX — на початку XXI ст. |
||
50 |
Підсумковий урок |
||
51-52 |
Резерв |
Цей контент створено завдяки Міністерству освіти і науки України