Історія України. 7 клас: розробки уроків до підручника О. В. Гісема та О. О. Мартинюка

УРОК № 24

Тема. Практичне заняття «Данило Романович — будівничий Галицько-Волинської держави».

Мета: визначити основні напрямки зовнішньої та внутрішньої політики Данила Галицького, її успіхи і невдачі.

Тип уроку: застосування набутих знань.

Обладнання: підручник, атлас, карта «Галицько-Волинська держава», матеріали, підготовлені вчителем і учнями до практичного заняття.

Структура уроку

I. Організація навчальної діяльності

II. Актуалізація опорних знань

III. Проведення практичного заняття

IV. Закріплення нових знань

V. Підсумки уроку

VI. Домашнє завдання

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель оголошує учням тему практичного заняття, інформує про заплановані форми роботи.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда за запитаннями

1. Якими є основні віхи діяльності Данила Галицького?

2. Які основні перепони існували в державотворчій діяльності князя?

III. ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

1. Ознайомлення з представленим матеріалом.

2. Робота в групах. Аналіз схеми.

ЗОВНІШНЯ ПОЛІТИКА ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО

Запитання до схеми

1. Із якими державами Данило Галицький підтримував зв’язки?

2. На якому напрямку Данило Галицький проявляв найбільшу активність? Чим це було зумовлено?

3. Як пов’язані між собою дві події: подорож Данила Галицького у Золоту Орду і його коронація у місті Дорогочин?

Колективна робота учнів з підручником

Запитання

1. У чому суть воєнної реформи Данила Галицького?

2. Які соціальні групи були опорою князя в реалізації його політики?

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Учні мають зробити висновок згідно з метою роботи.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель пропонує учням висловити свою думку про те, яких висновків за темою заняття вони дійшли.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторіть матеріал про розвиток Галицько-Волинської держави.