Серія «Мій конспект». «Всесвітня історія». 8 клас

УРОК 16

УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМАМИ 1–5

Мета: узагальнити та систематизувати знання, отримані під час вивчення тем 1—4, перевірити рівень засвоєння учнями обсягу знань, знання фактологічного і картографічного матеріалу, рівень сформованості умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина

II. Основна частина уроку

Робота з картою

За допомогою карт атласа «Великі географічні відкриття у XV-XVII ст. Колоніальні загарбання», «Реформація та Контрреформація в Європі у XV-XVII ст.», «Франція у XV-XVII ст.», «Англія y XV-XVII ст.», «Тридцятирічна війна 1648-1648 рр.», «Держави Європи у середині XVII ст.» дайте відповіді на питання та виконайте завдання.

  • 1. Назвіть держави, з якими пов’язують епоху Великих географічних відкриттів.
  • 2. Назвіть колоніальні імперії, що склалися внаслідок Великих географічних відкриттів.
  • 3. Заповніть таблицю «Реформація і Контрреформація в Європі».

Церква

Держави, охоплені реформаційним рухом

Держави, де перемогла Контрреформація

Англіканська

Кальвіністська

Лютеранська

Католицька

Території зі змішаним віросповіданням

Православ’я

  • 4. Назвіть території, які були приєднані до Англії під час правління Єлизавети І.
  • 5. Назвіть держави, які мали кордони з Францією.
  • 6. Назвіть держави, які брали участь у Тридцятирічній війні.
  • 7. Назвіть держави, які збільшили свої території за Вестфальською угодою.
  • 8. Назвіть держави, які найбільше постраждали під час Тридцятилітньої війни.
  • 9. Назвіть держави, які всупереч релігійній приналежності воювали проти єдиновірців. Поясніть чому.

Робота з персоналіями

  • 1. Цей мореплавець отримав від короля Португалії три кораблі з екіпажем та сто сімдесят чоловік команди. Він відкрив те, чого Христофору Колумбу, попри всі його намагання, відкрити не вдалося. (Васко да Гама)
  • 2. Він народився в Італії, але плавав під іспанським прапором. В Іспанії отримав звання адмірала та був упевнений, що в результаті здійсненої ним експедиції досяг східних берегів Індії або Китаю. (Христофор Колумб)
  • 3. Цей мандрівник походив зі старовинного португальського дворянського роду, але у подорож, що зробила його знаменитим, вирушив під іспанським прапором. Подорож тривала майже три роки. Додому повернувся тільки один корабель і команда з 18-ти чоловік. (Магеллан)
  • 4. Він народився у збіднілій дворянській родині. Авантюрист. Шукач пригод. Підкорив Мексику. (Ернан Кортес)
  • 8. Першим виступив проти продажу індульгенцій. Відлучений від церкви. На вимогу відмовитися від свого вчення вимовив фразу, що стала крилатою: «На тому стою і не можу інакше». (Мартін Лютер)
  • 9. Цей священик закінчив два університети. Він переконував своїх прихожан у тому, що влада повинна перебувати в руках народу. Очолив Селянську війну в Німечині. Був схоплений і страчений (Томас Мюнцер)
  • 10. Богослов. Автор догмату «Про божественне визначення», згідно з яким людина не може змінити вибір Бога. На основі його вчення склалася ще одна протестантська церква. (Жан Кальвін)
  • 11. Король, який особисті мотиви використовував як привід для розриву з Римом. Він звільнив церкву країни від підпорядкування папському престолу і проголосив себе главою церкви. Також зумів підпорядкувати собі парламент. (Генріх VIII)
  • 12. Імператор Священної Римської імперії. Мріяв про створення єдиної християнської імперії, але Реформація зруйнувала його плани. Після підписання Аугсбурзького миру зрікся трону. (Карл V)
  • 13. Був гугенотом, згодом перейшов до католицизму. Був убитий релігійним фанатиком. (Генріх IV)
  • 16. Іспанський аристократ. За наказом свого короля жорстоко приборкував непокірні території в Нідерландах: горіли багаття інквізиції, уздовж доріг стояли шибениці. (Герцог Альба)
  • 17. Ця королева вважала, що парламент має тільки одне право — говорити «так» чи «ні», коли це необхідно королеві. Одного разу особисто відвідала піратський корабель і пожалувала його капітану титул лицаря. (Єлизавета І, Френсис Дрейк)

III. Домашнє завдання

1. Підготувати кросворди.

2. Підготувати презентації до показу.

  • 1) Доколумбова Америка: інки, майя, ацтеки.
  • 2) Культура індіанців.
  • 3) Європейці у пошуках нових земель.
  • 4) Конкістадори.
  • 5) Жіночі образи у творчості художників Відродження.
  • 6) Титани Відродження.