Серія «Мій конспект». «Всесвітня історія». 7 клас

УРОК 14

УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА ТЕМОЮ «РЕЛІГІЙНЕ ТА КУЛЬТУРНЕ ЖИТТЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЄВРОПИ»

Мета: повторити й узагальнити матеріал теми; розвивати в учнів вміння аналізувати та узагальнювати історичні явища та події, визначати їхню суть, причини та значення, давати характеристику історичним діячам, працювати з джерелами інформації, висловлювати власну точку зору щодо тих чи інших історичних явищ і подій; формувати в учнів зацікавлення історією.

Тип уроку: урок систематизації та узагальнення знань.

Обладнання: підручник, картки із завданнями, кросворди.

ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина уроку

Методичні рекомендації

Урок проходить у вигляді змагання трьох команд. На початку уроку вчитель об’єднує учнів у три групи, у кожній з яких визначається капітан.

II. Основна частина уроку

Учням пропонується шість конкурсних завдань.

Завдання 1

Запрошуються по одному представнику від кожної команди, яким пропонуються запитання. На дошку вчитель вивішує плакат з «полем бою».

Учитель по черзі ставить запитання трьом учасникам гри. Час на обмірковування не надається. Якщо учень дає правильну відповідь, то він має право поставити в клітинку на полі бою свій знак. Завдання гравців — скласти ряд своїх знаків по горизонталі, вертикалі чи діагоналі.

Запитання

  • 1. Коли і де виникло християнство?
  • 2. Яким спочатку було ставлення до християнства в Римській імперії?
  • 3. Яка книга була головною для християн?
  • 4. Що таке «схизма»?
  • 5. Якого року відбувся розкол християнства на католицьку й православну церкви?
  • 6. На які дві групи поділялося духовенство?
  • 7. Назва титулу глави православної церкви.
  • 8. Назва титулу глава католицької церкви.
  • 9. Як називався збір кардиналів, що обирав папу римського?

Завдання 2. Розв’яжіть кросворд

Кожна команда отримує кросворд (у всіх команд він однаковий), який їм необхідно розв’язати. Для виконання цього завдання надається 5 хв. За кожне правильно відгадане слово команда отримує 1 бал.

Сектор А

1. «Родоначальник, основоположник». (Патріарх)

2. Король франків, який прийняв християнство. (Хлодвіг)

3. Винахідник книгодрукування. (Гутенберг)

4. Назва племен, від яких походить назва готичного стилю. (Готи)

Сектор Б

1. Папа Римський, який закликав до хрестових походів. (Урбан)

2. Німецько-скандинавський героїчний епос «Пісня про ____» (нібелунгів).

3. Композитор, який використав легенду з п. 2 сектора Б у своїх творах. (Вагнер)

4. Французький епос «Пісня про» (Роланда).

Сектор В

1. Засновник гуманізму в літературі Франческо ____ (Петрарка).

2. Видатний італійський поет Данте ____ (Аліґ’єрі).

3. «Трістан та ____» (Ізольда).

4. Видатний середньовічний філософ П’єр ____ (Абеляр).

Сектор Г

1. Одне із семи вільних мистецтв. (Риторика)

2. Ібн-Сіна ____ (Авіценна).

3. Житель Аравійського півострова. (Араб)

4. Автор книги «Декамерон». (Боккаччо)

III. Підбиття підсумків уроку

Разом із капітанами команд учитель виставляє учням оцінки за роботу на уроці. При цьому учні з команди-переможниці отримують оцінки на один бал вищі.

IV. Домашнє завдання

Підготуватися до тематичного оцінювання.