Серія «Мій конспект». «Історія стародавнього світу». 6 клас

УРОК 56

ТЕМА. ВИНИКНЕННЯ ХРИСТИЯНСТВА

Мета: познайомити учнів з історією та причинами появи християнства; розглянути діяльність перших християнських громад; розвивати вміння порівнювати, критично мислити, складати розгорнутий план та опорний конспект, висловлювати власну думку; виховувати почуття поваги до людей різних віросповідань, толерантне ставлення до думок інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

Обладнання: Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу (К., 2006), Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), роздавальний матеріал, атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас».

Поняття: «християнство», «апостоли», Євангеліє, Біблія.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

II. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя про виникнення християнства супроводжується показом по карті.

Робота з текстом

Прочитати текст, визначити причини виникнення християнства.

Текст

Першими християнами були бідняки і раби, життя яких було безрадісним і тяжким. У Римській державі було багато повстань рабів, але всі вони закінчувалися перемогою рабовласників. Це призвело до того, що раби втратили віру у власні сили, вони почали сподіватися не на себе , а на «доброго бога».

Уявіть собі величезне господарство, наприклад у Сирії. Давно зайшло сонце. Робочий день скінчився. Хочеться спати, болять від важкої праці руки, ломить спину. Але перед сном ці люди зберуться в окромному місці де-небудь за виноградниками і поведуть між собою розмову. «Напевно, перемогти рабовласників неможливо, — говорять вони. — Дуже сильний Рим, багато в імператора військ. Навіть великий Спартак не зумів звільнити нас. Не судилося, мабуть, нам перемогти рабовласників. Даремно ми приносимо жертви римському Юпітеру, грецькому Зевсу, єгипетському Озірісу, ці боги не чують наших молитов і не можуть допомогти нам... Не цим богам потрібно молитися. Існує тільки один могутній і добрий бог, що може врятувати нас. Він спустився з неба на землю, щоб врятувати нас, знищити жорстокий Рим. Цей бог зробить бідняків щасливими: кожен отримає у сто разів більше, ніж мав; виноград стане рости не на кущах, а на деревах з тисячами плодів. Пшениця буде хилитися до землі від зерна... Тільки бог звільнить нас від рабства і принесе добробут у наші будинки...»

Запитання

  • 1. Чим християнство приваблювало широкі верстви населення?
  • 2. Що давало християнство пригнобленим верствам населення?

Розповідь учителя про те, як складалися відносини влади і християн.

Працюємо з підручником

Прочитати текст підручника (Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу, С. 240, пункт 2; Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу, С. 249-250), виписати визначення понять.

Апостоли — учні і прибічники Ісуса Христа.

Євангеліє — священний текст християн, оповідь про життєвий шлях Ісуса Христа.

Христос — Син Божий, який заради спокути людських гріхів прийняв смерть на хресті, потім воскрес і вознісся на небеса.

Біблія — священна книга християн.

Працюємо з текстом

Прочитати уривки з «Нагірної проповіді Ісуса Христа» і «Заповіді» Ісуса Христа і висловити думку, у чому полягає новий смисл життя, відкритий християнами.

  • 1. Блаженні ті, що плачуть, бо втішаться.
  • 2. Блаженні лагідні, бо вони успадкують землю.
  • 3. Блаженні милостиві, бо вони помилувані будуть.
  • 4. Блаженні чисті серцем, бо вони Бога побачать.
  • 5. Блаженні гнані за правду, бо їх буде Царство небесне.
  • 6. Просіть — і дано вам буде; шукайте — і знайдете; стукайте — і відчинять вам.
  • 7. Не судіть, щоб і вас не судили.
  • 8. Любіть ворогів ваших, благословляйте тих, хто проклинає вас, добро творіть тим, хто ненавидить вас, і моліться за тих, хто кривдить і гонить вас.
  • 9. Тому, хто просить у тебе, дай; і від того, хто хоче в тебе позичити, не відвертайся.
  • 10. Шануй свого батька та матір свою, щоб довгі були твої дні на землі...
  • 11. Не вбивай!
  • 12. Не кради!
  • 13. Не свідчи неправдиво на свого ближнього!
  • 14. Не заздри!

III. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника (Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу, § 46; Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу, § 50, С. 249-250).