Серія «Мій конспект». «Історія стародавнього світу». 6 клас

УРОК 36

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ З ТЕМИ «ГРЕЦІЯ В II — ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ І ТИС. ДО Н. Е.»

Мета: оцінити навчальні досягнення учнів, набуті в ході вивчення теми «Греція в II — першій половині І тис. до н. е.».

Тип уроку: урок контролю й корекції знань.

Обладнання: картки із завданнями.

ПЕРШИЙ ВАРІАНТ

I. Організаційний момент

Учитель знайомить учнів із формою та умовами проведення тематичного оцінювання.

II. Основна частина уроку

Варіант І

1. Греція розташована на ____ півострові.

2. Найвища гора Греції ____ .

3. Стародавні греки називали свою країну ____ .

4. Споруда із заплутаними ходами ____ .

5. Дайте визначення понять: «колонія», «олігархія».

6. У ліву колонку випишіть назви органів державного управління Спарти, у праву — Афінської держави: геліея, герусія, апелла, еклесія, колегія ефорів, ареопаг, буле.

7. Продовжте речення.

  • а) Населення Афінської держави складалося з ____ .
  • б) Найважливішою реформою Пісистрата була ____ .

8. Уявіть, що ви за допомогою машину часу потрапили до Спарти і познайомились з життям її населення. Напишіть про свої враження другові, який ніколи нічого не чув про Спарту.

(У відповіді на це питання будуть відмічатися знання учня про географічне положення країни, заняття її населення, стани населення, форму правління: олігархія, тиранія, демократія; опис міста, найвідоміших діячів, власна думка про те, чи варто тут побувати, що найбільше вразило.)

Варіант II

1. Південну Грецію називали ____ .

2. Найбільший острів біля Греції ____ .

3. Фермопіли — це ____ .

4. Героя міфу, який вбив Мінотавра, звали ____ .

5. Дайте визначення понять «демократія», «метрополія».

6. У ліву колонку випишіть поняття, що стосуються Спарти, у праву — Афінської держави: буле, ілоти, періеки, метеки, акрополь, алела, агора.

7. Продовжте речення.

  • а) Населення Спартанської держави складалося з ____ .
  • б) Найважливішою реформою Солона була ____ .

8. Уявіть, що ви завдяки машині часу потрапили в Афінську державу й познайомилися з життям її населення. Напишіть листа своєму другові, який ніколи нічого не чув про Афіни.

(У відповіді на це питання будуть відмічатися знання учня про географічне розташування даної країни, заняття її населення, стани населення, форму правління: олігархія, тиранія, демократія; опис міста, найвідоміших діячів, власна думка про те, чи варто тут побувати, що найбільше вразило.)

ДРУГИЙ ВАРІАНТ

І. Організаційна частина уроку

II. Виконання завдань

Учні отримують кросворд. Усі слова в цьому кросворді мають по чотири літери й записуються навколо цифри за годинниковою стрілкою у клітинках сірого кольору.

1. Наймогутніший з усіх богів, громовержець ____ . (Зевс)

2. Ріка забуття. (Лета)

3. Дружина Зевса. (Гера)

4. Птах, який терзав прикутого Прометея. (Орел)

5. Що таке амфора? (Ваза)

6. Музичний інструмент Аполлона. (Ліра)

7. Інша назва острова Санторин. (Тіра)

8. Син Дедала. (Ікар)

9. Лідійський цар. (Крез)

10. Батько Зевса. (Крон)

11. Син Афродіти, веселий, пустотливий хлопчик. (Ерош)

12. Житель Греції. (Грек)

13. Інша назва міста Іліон. (Троя)

14. Восьмий подвиг Геракла — «____ Діомеда». (Коні)

15. Вічне Світло. (Ефір)

16. Вічний Морок. (Ереб)

17. «Ахіллесова ____» — вразливе місце. (П’ята)

18. Острів в Середземному морі. (Кріт)

19. Музичний інструмент греків. (Арфа)

20. Одне з чудес світу — статуя ____ Зевса. (Бога)