Серія «Мій конспект». «Історія стародавнього світу». 6 клас

УРОК 31

ТЕМА. АХЕЙСЬКА ПАЛАЦОВА ЦИВІЛІЗАЦІЯ

Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки ахейської палацової цивілізації, її основні центри, розквіт та занепад; розвивати вміння порівнювати грецькі цивілізації та висловлювати власну думку з приводу причин занепаду ахейської цивілізації.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу (К., 2006), Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу(К., 2006), роздавальний матеріал, атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас».

Поняття: Мікени, Мікенська цивілізація, Троянська війна, дорійці.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

II. Актуалізація опорних знань учнів

  • 1. Яку назву отримала цивілізація, що існувала у давнину на Криті?
  • 2. Чому цивілізацію Криту називають палацовою?
  • 3. Як загинула мінойська палацова цивілізація?

III. Вивчення нового матеріалу

Метод «Мікрофон»

Пригадайте, що ми знаємо про ахейців.

Працюємо з поняттям

Мікенська культура — це культура ахейського народу, що склалася під впливом критської цивілізації.

Робота з картою

Знайти центри мікенської культури: міста Мікени, Аргос, Тіринф, Фліунт.

Працюємо з текстом

Учні за допомогою підручника знайомляться з викладом змісту поем «Іліада» та «Одіссея» та дають відповіді на запитання.

  • 1. В якій поемі змальовуються події Троянської війни?
  • 2. Хто був автором поем «Іліада» та «Одіссея»?
  • 3. Назвіть основних героїв Троянської війни.
  • 4. Хто переміг у цій війні?
  • 5. Перекажіть міф про Ахілла.
  • 6. Розкрийте суть висловів «ахіллесова п’ята» та «троянський кінь».

Самостійна робота

Прочитати текст підручника про відкриття Трої Генріхом Шліманом (Голованов С. Костирко С. Історія стародавнього світу, С. 142; Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу, С. 138-139). Виписати в зошит рік відкриття Трої та ім’я археолога, що здійснив це відкриття.

Коментоване читання

Учні знайомляться з текстом підручника «Розквіт і занепад ахейської палацової цивілізації» (Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу, С. 142-143; Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу, С. 137) і складають план.

Проблемне питання

Яким чином погано озброєним дорійцям вдалося захопити дуже міцні ахейські фортеці?

IV. Закріплення вивченого матеріалу

  • 1. Яке значення для ахейського народу мало знайомство з критською культурою?
  • 2. Яка відмінність між критською і мікенською культурами?
  • 3. Давньогрецькі палацові цивілізації мають по дві назви. Утворіть правильні назви цих цивілізацій з поданих слів. Поясніть, чому вони так називалися.

V. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника (Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу, § 26; Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу, С. 136-137, С. 138-139).