Серія «Мій конспект». «Історія стародавнього світу». 6 клас

УРОК 19

ТЕМА. ДАВНЬОЄВРЕЙСЬКЕ ЦАРСТВО. ХАЛДЕЙСЬКЕ ЦАРСТВО

Мета: розкрити роль і значення Давньоєврейського та Халдейського царства в історії стародавнього світу; визначити роль Старого Заповіту як основного джерела історії єврейського народу; встановлювати хронологічну послідовність найважливіших подій; розвивати навички критичного мислення, самостійної роботи учнів; виховувати почуття толерантності.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу (К., 2006), Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), роздавальний матеріал, Біблія, атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас».

Поняття: «Біблія», «пророки», «синагога».

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

II. Перевірка домашнього завдання

Учні вдома підготували запитання до теми. Перший учень ставить своє запитання до класу. Той, хто швидше і повніше відповість на поставлене питання, ставитиме класу своє запитання.

III. Актуалізація знань учнів

  • 1. Що таке історичні джерела?
  • 2. Назвіть види історичних джерел.

IV. Вивчення нового матеріалу

Учитель розповідає про створення та зміст Біблії.

Працюємо з картою

  • 1. Знайти на карті Давньоєврейське царство.
  • 2. Назвати основні міста Ізраїльсько-Іудейського царства, його столицю.

Коментоване читання

Прочитати текст «Заселення євреями Палестини, виникнення Ізраїлю та Іудеї» (Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу, С. 87; Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу, С. 94, 96) та дати відповідь на запитання.

  • 1. Що таке Ханаан?
  • 2. Поясніть походження слова «євреї».
  • 3. Як утворилось Ізраїльсько-Іудейське царство?

Самостійна робота по групах

  • 1-а група. Опрацювати текст Біблії і скласти розповідь про Давида. (Книга 2 Самуїла, 5 : 1-12; 8 : 1-4).
  • 2-а група. Скласти розповідь про Соломона. (1 Царів, 5 : 1-15; 3 : 16-28).

У зошит записати роки правління Соломона.

Учитель розповідає про долю Ізраїлю та Іудеї після смерті Соломона. Пояснює зміст поняття «пророки».

Розповідь вчителя про Халдейське царство супроводжується показом по карті.

Працюємо з підручником

Прочитати текст про столицю Халдейського царства — місто Вавилон, його мури, ворота Іштар, про Вавилонську вежу, «сади Семіраміди», наукові знання халдеїв.

Завдання

Уявіть себе мандрівниками, які прибули до Вавилону за часів царя Навуходоносора. Про які відомі споруди ви дізналися? Чим вони вас вразили? (Під час розповіді можна використовувати ілюстрації підручника і додаткового матеріалу.)

Учитель. У середині VI ст. до н. е. на Вавилон рушили перські війська на чолі з Кіром II. Жерці-зрадники та вельможі відчинили ворота, і неприступне місто було взяте. Вавилон став столицею Перської держави.

V. Підбиття підсумків Вправа «Хвилинка»

Учень за бажанням починає говорити протягом 1 хвилини на тему сьогоднішнього уроку. Коли перший виступаючий починає говорити, запускається секундомір. Якщо учень вагається, повторюється або говорить не за темою, його слова можуть бути спростовані, а виступ перерваний. Той, хто кидає виклик, має підняти руку, і виступаючий повинен зупинитись. Секундомір також зупиняється. Людину, яка піднімає руку, просять пояснити, чому вона це зробила. Якщо виклик має право на існування і є справедливим, то ця людина стає виступаючим і секундомір запускається спочатку. Промова учня, якому вдалося говорити 1 хвилину без перерви, є переможною.

VI. Домашнє завдання

Опрацювати текст підіручника (Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу, § 15, § 16; Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу, § 17, § 19).