Серія «Мій конспект». «Історія стародавнього світу». 6 клас

УРОК 15

УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ «ДАВНІЙ ЄГИПЕТ»

Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми «Давній Єгипет», проаналізувати стан рівня засвоєних знань та уміння їх застосування; повторити основні поняття, події; сприяти формуванню навичок самостійної роботи та розвиткові критичного мислення.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу (К., 2006), Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), роздавальний матеріал, атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас», ілюстрації, аплікації до теми.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

Учитель. Сьогодні на уроці ми з вами будемо узагальнювати знання з теми, визначимо, що засвоїли добре, а над чим ще потрібно попрацювати, закріпимо вміння працювати зі стрічкою часу, складати розповідь, працювати в групах.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

Учитель пропонує назвати основні питання, які розглядалися в ході вивчення теми «Давній Єгипет».

III. Узагальнення та систематизація знань

Учитель. На північному сході Африки, біля Середземного моря, де тече річка Ніл, розташувалась одна з найбільших країн стародавнього світу — Єгипет.

Запитання до учнів

  • 1. Завдяки чому було можливим життя в Давньому Єгипті?
  • 2. Якби ми з вами потрапили в Давній Єгипет і запитали у єгиптянина про причини розливу Нілу, що б він нам розповів?
  • 3. Чому насправді розливався Ніл?
  • 4. Назвіть основні заняття населення. Чому саме ці заняття були поширені в Єгипті?
  • 5. Давньогрецький історик Геродот назвав Єгипет «даром Нілу». Чи згодні ви з його словами?

Учитель. У 3100 році до н. е. була створена єдина сильна Єгипетська держава.

Робота зі стрічкою часу

Позначте на стрічці часу дату створення єдиної Єгипетської держави. Скільки років тому відбулася ця подія?

Завдання

Намалюйте на дошці схему «Єгипетське суспільство», прокоментуйте її.

Робота в групах

Сюжетна вистава

Клас поділити на 6 груп: «Фараон», «Писар», «Селянин», «Ремісник», «Раб», «Жрець». На основі вже набутих знань учні за 5 хв. повинні представити невелику сюжетну розповідь «Один день із життя...», починаючи словами: «Я — раб (фараон, писар і т. ін.)...».

Учитель. Отже, ми дійшли до тих часів, коли в Єгипті відбулося розшарування суспільства. Для регулювання відносин між ними потрібна держава.

Завдання

  • 1. Назвіть ознаки, притаманні державі.
  • 2. Наведіть факти, які підтверджують, що в Єгипті утворилася держава.
  • 3. Наведіть факти, які свідчать, що Давній Єгипет був однією з наймогутніших держав того часу.

Працюємо з таблицею

Розподіліть наведені твердження, вписавши в таблицю відповідні цифри.

Тутмос III

Аменхотеп IV-Ехнатон

Рамзес II

  • 1. Воював з могутнім Хеттським царством.
  • 2. Утричі збільшив територію своєї держави.
  • 3. Після його смерті всі нововведення було скасовано; ім’я цього фараона пішло в небуття.
  • 4. Реалізував ідею світової держави, здійснив 17 військових походів в Азію, зокрема завоював Сирію.
  • 5. Прагнучи послабити позиції єгипетського жрецтва, здійснив релігійну реформу, проголосивши єдиним вселенським божеством сонячний диск Атона.
  • 6. Уславився як будівничий, зокрема розбудував Карнакський храм у Фівах, а в Нубії спорудив печерний храм, перед входом якого височать 20-метрові статуї фараона.

IV. Підбиття підсумків уроку

  • 1. Назвіть причини занепаду Єгипетської держави.
  • 2. Єгиптяни зробили великий внесок у розвиток світової культури. Назвіть найбільші досягнення єгиптян.

Відповіді учнів записуються на аркушах клейкого паперу і прикріплюються на імпровізовану піраміду на дошці.

V. Домашнє завдання

Повторити матеріал теми «Давній Єгипет», основні поняття, дати події, підготуватися до тематичного оцінювання.