Серія «Мій конспект». «Історія стародавнього світу». 6 клас

УРОК 13

ТЕМА. РЕЛІГІЯ, МІФОЛОГІЯ ДАВНЬОГО ЄГИПТУ

Мета: розкрити роль релігії в житті єгиптян та ознайомити учнів з давньоєгипетськими міфами; аналізувати фрагменти давньоєгипетських міфів; розвивати вміння критичного мислення; підвищувати культурний рівень школярів.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

Обладнання: Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу (К., 2006), Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), роздавальний матеріал, аплікації та ілюстрації до теми, атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас».

Поняття: «політеїзм», «міфи», «культ», «мумія», «жерці», «храм».

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

Учитель. Єгиптяни винайшли геометрію, математику, знали астрономію і в усьому полюбляли точність. Але ніяк не могли навести лад серед власних богів. Скласти уявлення про релігійні вірування стародавніх єгиптян допомагають міфи, перекази про богів, героїв, демонів. Саме розглядом релігійних вірувань, міфів ми з вами сьогодні і будемо займатися.

III. Вивчення нового матеріалу

Учитель характеризує релігійні уявлення єгиптян (зооморфізм, політеїзм).

Учитель. Нам відомо, що за допомогою релігії в первісні часи люди намагалися пояснити, явища природи, хвороби, кліматичні зміни.

Запитання

  • 1. Які явища природи намагалися пояснити за допомогою релігії в Єгипті?
  • 2. Як на ваш розсуд, чому найбільш шанованим серед богів Єгипті був бог сонця?

Розповідь учителя

Учитель розповідає про богів Ра, Хапі, Сета, Озіріса.

Запитання

1. Чи можна з вірувань єгиптян дізнатися:

  • а) про їх природне середовище?
  • б) про основні заняття?

2. Як у релігійних уявленнях єгиптян відбилося ставлення до фараона?

Учитель. Єгиптяни складали чарівні оповідання про богів — міфи. Міф про розливи Нілу ви вже знаєте. А зараз познайомтеся із ще одним міфом — про бога Озіріса. (Учні можуть підготувати інсценування на цей сюжет.) Також учням треба запропонувати прочитати матеріал про уявлення єгиптян про потойбічне життя, муміфікацію у підручнику.

Завдання і запитання

1. Які природні явища знайшли відтворення у цьому міфі?

2. Давні єгиптяни вірили, що смерть наступає лише тому, що душа залишає тіло. Але вона може повернутися. Для цього потрібно зберегти тіло, щоб душа змогла його знайти.

  • а) Чи згодні ви з таким поясненням? Чому?
  • б) У який спосіб зберігали тіла померлих в Єгипті?

Учитель розповідає про єгипетські храми, про те, яку роль відігравали жерці в житті Єгипту.

IV. Підбиття підсумків уроку

Закінчіть речення.

  • 1. Розповіді про богів і героїв — це ____ .
  • 2. Гробниця єгипетського фараона — це ____ .
  • 3. Скульптура лева з людським обличчям — це ____ .

V. Домашнє завдання

1. Опрацювати відповідний матеріал підручника (Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу, С. 65-67; Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу, § 11, 12).

2. Підготувати інформацію та ілюстрації до питань:

  • «Писемність і освіта»;
  • «Наукові знання»;
  • «Література»;
  • «Архітектура»;
  • «Мистецтво».