Серія «Мій конспект». «Історія стародавнього світу». 6 клас

УРОК 11

ТЕМА. УТВОРЕННЯ ЄГИПЕТСЬКОЇ ДЕРЖАВИ. ГОСПОДАРСЬКЕ ЖИТТЯ ЄГИПТЯН

Мета: характеризувати Давньоєгипетську державу, її структуру; визначити особливості життя різних верств в Єгипті, розвивати вміння працювати з різними історичними джерелами, робити висновки, розвивати навички критичного мислення.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу (К., 2006), Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), роздавальний матеріал, атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас».

Поняття: «держава», «суспільство», «фараон», «вельможа», «раб», «чиновники».

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

II. Перевірка домашнього завдання

Історичний диктант

Вставте пропуски в тексті.

Єгипет розташований на ____ сході Африки. Переважна частина річки Ніл тече через пустелю ____ . Ніл впадає у ____ море, а у місці впадіння річка розпадається на декілька рукавів — ____ . Боротьба між Півднем і Північчю Єгипту закінчилася в 3100 р. до н. е. перемогою ____ . За допомогою дамби єгиптяни ____ воду.

III. Вивчення нового матеріалу

Учні отримують роздавальний матеріал, на якому зображена структура єгипетського суспільства.

Запитання і завдання

  • 1. Яка з груп населення була найбільш численною?
  • 2. Назвіть групи населення, які сплачували податки.
  • 3. Назвіть групи населення, які утримувалися за рахунок зібраних податків.
  • 4. Чому серед будівельників пірамід для фараонів працювало переважно вільне населення?
  • 5. Чому, здійснивши успішний військовий похід, фараони значну частину здобичі передавали храмам?

Учитель узагальнює матеріал про причини виникнення держави та її роль у суспільстві.

Працюємо в групах

Клас ділиться на домашні групи: «Фараон», «Вельможі», «Чиновники», «Селяни», «Ремісники», «Раби».

Завдання кожній групі

Використовуючи текст підручника, додаткові матеріали, скласти відповідну розповідь «Один день із життя...». Розповідь подається від імені першої особи. Її також можна проілюструвати малюнками.

IV. Перевірка знань і підбиття підсумків

Вправа «Хвилинка»

Учень за бажанням починає говорити протягом 1 хвилини на тему сьогоднішнього уроку, не повторюючись і не зупиняючись. Час фіксується секундоміром. Як тільки учень починає повторюватись або переривається, його зупиняють. Той, хто кидає виклик, має підняти руку, і виступаючий повинен зупинитись. Секундомір також зупиняється. Людину, яка піднімає руку, просять пояснити, чому вона це зробила. Якщо виклик має право на існування і є справедливим, то ця людина стає виступаючим і секундомір запускається спочатку. Промова учня, якому вдалося говорити 1 хвилину без перерви, вважається переможною.

V. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний матеріал підручника (Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу, § 9, С. 58-60; Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу, С. 52-55).