Усі уроки до курсу «Світова література». 11 клас

УРОК № 36

Тема. Контрольна робота за темами: «Поети “срібної доби” російської поезії (О. Блок, А. Ахматова, Б. Пастернак)», «Література другої половини XX ст. (Б. Брехт “Життя Галілея”»)

Мета: закріпити й систематизувати знання учнів, перевірити рівень знань, умінь і навичок з метою їх контролю та корекції; розвивати пам’ять, образне й логічне мислення, зв’язне мовлення, уміння висловлювати свої думки й аргументувати їх; виховувати найкращі людські якості.

Обладнання: тестові завдання.

Тип уроку: контролю й корекції знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. Оголошення теми, мети, мотивації навчальної діяльності учнів

II. Основний зміст роботи

  • 1. Інструктаж до виконання тестових завдань
  • 2. Виконання контрольної роботи (виконуються всі завдання)

ТЕСТИ

Варіант І

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал)

1. Поема А. Ахматової «Реквієм» присвячена:

  • а) мужнім захисникам вітчизни у Другій світовій війні;
  • б) жертвам громадянських воєн;
  • в) жертвам сталінського терору;
  • г) жертвам атомних бомбардувань у Хіросімі та Нагасакі.

2. Звукопис, натяк, сугестія характерні для такого напряму (течії):

  • а) символізму;
  • б) акмеїзму;
  • в) кубофутуризму;
  • г) реалізму.

3. Б. Брехт створив:

  • а) «драматичний театр»;
  • б) «епічний театр»;
  • в) «сатиричний театр»;
  • г) «пародійний театр».

4. Продовжте речення.

«Акмеїзм — це...»

Достатній рівень

(Кожна правильна відповідь — 2 бали)

1. Розкрийте суперечливий образ Галілея з драми Б. Брехта «Життя Галілея».

2. Зробіть короткий ідейно-художній аналіз вивченого напам’ять вірша одного з поетів «срібної доби».

Високий рівень

(Максимально — 4 бали)

Виконайте одне із завдань.

1. Напишіть есе за поезією О. Блока «Незнайома» та однією з ілюстрацій (чи однойменною картиною І. Кримського).

2. Розкрийте інтелектуально-філософський, новаторський зміст драми Б. Брехта «Життя Галілея».

Варіант II

Початковий і середній рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал)

1. Вірш О. Блока «Скіфи» присвячений:

  • а) культурному впливу Європи;
  • б) загадковому характеру Росії;
  • в) сміливим відкривачам Америки;
  • г) давнім традиціям Азії.

2. Чіткість, ясність, особлива «прозорість» образів характерні для такого напряму (течії):

  • а) акмеїзму;
  • б) символізму;
  • в) неоромантизму;
  • г) футуризму.

3. Б. Пастернак є автором:

  • а) поеми «Реквієм»;
  • б) п’єси «Матінка Кураж та її діти»;
  • в) роману «Доктор Живаго»;
  • г) поезії «Незнайома».

4. Продовжте речення.

«Футуризм — це...»

Достатній рівень

(Кожна правильна відповідь — 2 бали)

1. Опишіть особливості «епічного театру» Б. Брехта.

2. Зробіть короткий ідейно-художній аналіз улюбленої поезії «срібної доби».

Високий рівень

(Максимально — 4 бали)

Виконайте одне із завдань.

1. Напишіть твір «Моральна відповідальність учених за їх відкриття» за п’єсою Б. Брехта «Життя Галілея» та власними спостереженнями .

2. Напишіть есе про розквіт російської поезії «срібної доби».