Усі уроки до курсу «Світова література». 11 клас

УРОК № 14

Тема. Контрольна робота за темою «Вступ. Література першої половини XX ст. Творчість Г. Ібсена, Ф. Кафки, Дж. Джойса»

Мета: поглибити й узагальнити знання учнів про вивчені твори та їхніх авторів; із метою контролю й корекції перевірити знання й уміння учнів; розвивати пам’ять, зв’язне писемне мовлення, уміння висловлювати свої думки та обґрунтовувати їх; виховувати найкращі людські якості.

Обладнання: тестові завдання.

Тип уроку: контролю й корекції знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

I. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

II. Основний зміст роботи

  • 1. Інструктаж до виконання тестових завдань
  • 2. Виконання контрольної роботи (виконуються всі завдання)

ТЕСТИ

Варіант 1

Початковий і середній рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал)

1. Який злочин проти закону вчинила Нора із п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім»?

  • а) Позичила в банку гроші й не повернула;
  • б) неправдиво свідчила в суді;
  • в) підробила документ;
  • г) збила людину автомобілем.

2. Кому з героїв п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім» належать слова; про кого вони: «Це так неймовірно, що я просто отямитися не можу. Але треба якось виплутатися... Доведеться якось догодити йому. Справу треба зам’яти будь-що»?

  • а) Хельмер про Крогстада;
  • б) Хельмер про Ранка;
  • в) Крогстад про Хельмера;
  • г) фру Лінне про Хельмера;

3. Визначте, у чому простежується автобіографічність новели Ф. Кафки «Перевтілення»:

  • а) у професії комівояжера, як і в героя;
  • б) у складних стосунках із батьком, як і в героя;
  • в) у тяжкій хворобі автора, що символізує перетворення;
  • г) у схожих із героєм снах.

4. Продовжте речення. Авангардизм — це...

Достатній рівень

(Кожна правильна відповідь — 2 бали)

1. Охарактеризуйте образ ліричного героя в психологічному есе Дж. Джойса «Джакомо Джойс».

2. Визначте риси індивідуального стилю Ф. Кафки.

Високий рівень

(Максимально — 4 бали) Виконайте одне із завдань.

1. Розкрийте значення поняття «ібсенізм».

2. Напишіть діалог-диспут із уявним опонентом про елітарну та масову культури (на матеріалі вивчених творів).

Варіант 2

Початковий і середній рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал)

1. Нора, героїня п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім», порушила закон, бо хотіла...

  • а) жити в розкошах;
  • б) урятувати чоловіка;
  • в) урятувати репутацію батька;
  • г) допомогти подрузі, фру Лінне.

2. Хто з героїв п’єси «Ляльковий дім» Г. Ібсена й кому говорить: «А щодо наших стосунків, та й про людей — усе мусить бути, як і було, але, звичайно, це тільки про людське око»?

  • а) Нора — Хельмеру;
  • б) Крогстад — Норі;
  • в) Хельмер — Норі;
  • г) фру Лінне — Норі.

3. Визначте, у чому простежується автобіографічність психологічного есе Дж. Джойса «Джакомо Джойс»:

  • а) у професії, імені, сімейному стані, захопленні героя;
  • б) у стосунках у сім'ї, долях дітей героя.
  • в) у мандрівках героя, його поглядах;
  • г) у кар’єрному зростанні героя, його духовному розвитку.

4. Продовжте речення.

Модернізм — це...

Достатній рівень

(Кожна правильна відповідь — 2 бали)

1. Охарактеризуйте образ Грегора Замзи, героя новели Ф. Кафки «Перевтілення».

2. Визначте риси індивідуального стилю Джеймса Джойса.

Високий рівень

(Максимально — 4 бали) Виконайте одне із завдань.

  • 1. Напишіть продовження історії життя Нори, героїні п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім», ураховуючи логіку її характеру й умови тогочасного суспільства.
  • 2. Складіть діалог-дискусію з уявним опонентом про поетику модерністських творів: «потік свідомості» та ін. (на матеріалі вивчених творів).

III. Домашнє завдання

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення про зв’язок М. Булгакова з Україною, із Києвом.

IV. Підсумки уроку