Усі уроки «Всесвітня історія». 10 клас

УРОК 34

Підсумкове узагальнення

Мета: узагальнити та систематизувати матеріал, який вивчався протягом навчального року.

ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина уроку

II. Мотивація діяльності учнів

Бесіда

  • 1. Які теми курсу вивчались протягом року?
  • 2. Який хронологічний період вивчався?
  • 3. Як би ви охарактеризували цю епоху?

III. Основна частина уроку

Завдання 1. Пояснити зміст термінів

Учитель пропонує учням назвати по черзі поняття й терміни з теми та пояснити їх зміст. Наприклад:

  • 1. Імперіалізм.
  • 2. Дуалістична монархія.
  • 3. Технічний прогрес.
  • 4. Державне регулювання економіки.
  • 5. Нація.
  • 6. Націоналізм.
  • 7. Національний рух.
  • 8. Латифундизм.
  • 9. Гонка озброєнь.
  • 10. Мілітаризм.
  • 11. Шовінізм.
  • 12. Анексія.
  • 13. Репарація.
  • 14. Контрибуція.
  • 15. Більшовизм.
  • 16. Громадянська війна.
  • 17. «Воєнний комунізм».
  • 18. Комінтерн.
  • 19. Фашизм.
  • 20. Корпоративна система.
  • 21. Ізоляціонізм.
  • 22. Неп.
  • 23. Модернізм.
  • 24. Авангардизм.
  • 25. «Втрачене покоління».
  • 26. Масова культура.
  • 27. Джаз.
  • 28. Мюзикл.

Учитель може продовжити цей перелік доти, доки не будуть названі всі основні терміни курсу.

Завдання 2. Знання хронології

Учитель пропонує учням запитання по датах.

Коли:

  • 1) відбулась Паризька мирна конференція;
  • 2) створено Лігу Націй;
  • 3) підписано Вашинґтонський договір;
  • 4) розпочалося втілення планів Дауеса та Юнга;
  • 5) відбулись революції в Росії, Туреччині, Угорщині і Німеччині;
  • 6) до влади в Італії прийшли фашисти.

Завдання 3. «Словесний теніс»

Цей вид змагання передбачає обмін запитаннями з тем між командами. Гру починає перша команда, яка ставить запитання двом іншим, потім те саме роблять друга та третя команди. Надавати відповідь на запитання треба одразу. Під час гри необхідно стежити, щоб кожна команда поставила однакову кількість запитань і дала однакову кількість відповідей. Словесний теніс триває 5-7 хв. Перед початком змагання команди мають хвилину на підготовку запитань. Максимальна оцінка за цей конкурс — 6 балів. При цьому враховується й те, які запитання поставили команди, і те, як вони відповідали на запитання своїх суперників.

Запитання стосуються теми «Світ на початку XX ст.».

Завдання 4. Складання есе

Рекомендації зі складання есе дивись на с. 77.

Потім команди отримують теми для есе.

  • 1-а команда. Наслідки Першої світової війни
  • 2-а команда. Тоталітаризм як метод розв’язання повоєнних проблем.
  • 3-я команда. Кроки європейських урядів зі стабілізації економіки у післявоєнний період.

Для складання есе учням надається 5 хв. Слово для відповіді надається одному представнику, який висловлює точку зору всієї команди.

Максимальна оцінка конкурсу 6 балів.

Завдання 4. «Риб’ячий скелет»

Командам надаються плакати, на яких намальовано «риб’ячі скелети» (див. с. 151). Учитель пояснює правила виконання завдання: риб’яча голова — назва запитання, ребра — зміст або напрями вирішення, хвіст — висновок.

Максимальна оцінка за цей конкурс 5 балів.

На виконання завдання надається 5 хв.

За допомогою цього методу вони повинні охарактеризувати особливості розвитку культури у 20-х рр. XX ст.

  • 1-а команда. Освіта.
  • 2-а команда. Наука і техніка.
  • 3-я команда. Література і мистецтво.

УРОК 35

Резервний

Попередня
Сторінка
Наступна
Сторінка

Зміст